Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei. Jeg fikk diare for første gang i dag. Lurer på hva som forårsaker det og hva jeg kan gjøre for å kanskje få det til å gå fortere over. Føler at hvis jeg spiser eller drikker noe må jeg bare på do men en gang etterpå, så har holdt meg unna mat og drikke hittil i dag. Men er det egentlig bare å spise uansett eller er det noe jeg bør holde meg unna? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Du skal drikke mye, fordi du mister mye væske når du "pisser brunt". Trenger ikke være diare heller, alle får løs mage innimellom. Får kjøpt piller på apoteket som heter Imodium. De er mot diare og løs mage, det binder vel sammen greiene litt mere. Har brukt det flere ganger, jeg har veldig lett får å få dårlig mage. Men EN ting skal du ikke høre på. Bestemor eller mamma som sier "Du skal drikke mye Cola, for det er bindende". Det er bare det reneste tull og gammel overtro, det er ingenting i Cola som er bindende. Den er full av sukker OG vanndrivende. Du vil definitivt ikke drikke noe som er vanndrivende så kroppen får enda mindre væske. Endret 23. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Den beste måten å holde seg hydret er å drikke mye vann med sukker. Ellers må du nok ta med puten til doet Det finnes anti diare medisiner som kan hjelpe mot "løs mage", Loperamid aka imodium, men personlig synes jeg at det er bedre man ta det "naturlig". Lykketil og kos deg vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå