Gainwardrobe Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Jeg har ett MSI p35 platinum som jeg kjører e6600X2 på nå og det funker fett, det eneste jeg lurer på er om dette hovedkortet vil støtte intels "nehalem" (tror det heter det ) når den slippes. Her er en link til Hket http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...amp;cat2_no=170 Jeg lasta ned live update og updata bios versjonen til 1.7. Jeg lurer rett og slett på om jeg må oppgradere hovedkortet for denne prosessoren eller ikke. Jeg skal instalere windows på nytt snart (vista tenkte jeg) og da gidder jeg ikke å installere nuh hvis jeg uansett må skifte hovedkort i slutten av året. (å skifte HK krever ny windows installasjon, vel?) Edit: ser det står under cpu support at den supporter intel Yorkfield og Wolfdale. Er dette den nye? Endret 23. januar 2008 av Gainwardrobe Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 "Nehalem" er den nye prosessorarkitekturen til Intel. Den vil komme mot slutten av 2008/begynnelsen av 2009 (i følge rykter), den vil være produsert med 45nm teknologi. Den vil benytte Intels nye Quickpath teknologi der de går bort fra dagens FSB orinterte løsning og heller benytte seg av en løsning som likner mer på AMD's HTT løsning med bl.a integrert minnekontroller med de fordelene det vil ha. Den "nye" prosessoen du tenker på er imidlertid "Penryn" designet som er en krymping/forbedring av conroe (Core 2) som er den type arkitektur din cpu består av. Wolfdale er tokjerne versjonen, bla E8400, mens Yorkfield er firekjerne versjonen, bla Q9650. Disse er i salg i dag. (ihvertfall E8400) Mener ditt hk støtter disse out of the box da det støtter FSB 1333. Penryn er for øvrig siste oppgradering av Core 2 arkitekturen til Intel Lenke til kommentar
Johari Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 nehalem slippes antagligvis ikke før på slutten av året. Og er en mye mer avansert cpu en den kommende penryn er. Det er heller tvilsomt at noe hk som er sluppet nå skulle kunne passe til nahalem. Penryn derimot vil passe til intels p35 chipset. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg spiser hatten min hvis P35 støtter Nehalem og dens derivativer, Penryn-familien som akkurat har blitt lansert er dog støttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå