wazzza Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hei. Har bluecom ADSL. har tengt til å sette opp en FTP server. Hvordan gjør jeg det?? Har hørt at jeg ikke har fast ip. Finnes det noe program for å "låse" IP`en???? mvh Øystein Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Du kan f.eks bruke BulletProof FTP som du kan finne på download.com. Den er lett og sette opp. Hvis du skal ha en dedikert server kan kanskje linux være noe. Vet ikke om du har fast ip med bluecom, men du kan skaffe deg en redirect adresse på no-ip.com, da kommer de til den ipadressen du har når de skriver inn f.eks wazzza.no-ip.com Lenke til kommentar
smetho Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 IPen til Bluecom er RIMELIG fast, du har ihvertfall den samme over lengre perioder (i motsetning til f.eks Telenor som jeg hadde tidligere). Men, den kan jo plutselig endre seg og da må du ta forbehold om dette. Det er dog mulighet for å kjøpe fast IP. Ta kontakt med Bluecom (eventuelt se om du finner noe info på www.bluecom.no). Dette koster sannsynligvis noen hundre kroner... Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 IPen til Bluecom er RIMELIG fast, du har ihvertfall den samme over lengre perioder (i motsetning til f.eks Telenor som jeg hadde tidligere). Men, den kan jo plutselig endre seg og da må du ta forbehold om dette. Det er dog mulighet for å kjøpe fast IP. Ta kontakt med Bluecom (eventuelt se om du finner noe info på www.bluecom.no). Dette koster sannsynligvis noen hundre kroner... prøv først et halvt års tid, har ngt, de bytter av og til, hakke bytta på over 7månder lurte på å kjøpe fast ip, men bortkasta når de bytter så sjelden. Så prøv deg frem først. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå