Gå til innhold

Ny pc til ca 15 000

Anbefalte innlegg

Hei

Har lekt meg litt rund i prisguiden og har satt sammen en ny pc som jeg vurderer å kjøpe.

Handlevognen

Pcen skal brukes til gaming og avspilling av film og musikk( 40" tv og hifi annlegg)

Har ett par spørsmål angående delene jeg har valgt

1 Passer alt sammen?( er ikke helt stødig på dette, minne , cpu osv..)

2 Pcen skal kobbles til en 40" full hd tv og ett 2 høytalers hifi annlegg og lurer på om det lydkortet jeg har valgt har de riktige utgangene sånn at pcen lett kan kobbles til forsterkeren til anlegget. Eller om det er andre problemer?

3 Har vurdert å vente på nye skjermkortet til AMD/ATI

4 Noe dere ville forandret på?

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har lekt meg litt rund i prisguiden og har satt sammen en ny pc som jeg vurderer å kjøpe.

Handlevognen

Pcen skal brukes til gaming og avspilling av film og musikk( 40" tv og hifi annlegg)

Har ett par spørsmål angående delene jeg har valgt

1 Passer alt sammen?( er ikke helt stødig på dette, minne , cpu osv..)

2 Pcen skal kobbles til en 40" full hd tv og ett 2 høytalers hifi annlegg og lurer på om det lydkortet jeg har valgt har de riktige utgangene sånn at pcen lett kan kobbles til forsterkeren til anlegget. Eller om det er andre problemer?

3 Har vurdert å vente på nye skjermkortet til AMD/ATI

4 Noe dere ville forandret på?

Trur kanskje at du skulle ta ei betre straumforsyning. Har om lag same skjermkortet som deg, og har høyrt at ein bør ha minst 700W straum.

Lenke til kommentar

kunne vurdert å droppe Creative sitt lydkort. kan vel ikke si annet enn at x-fi ikke har vært den største suksessen drivermessig. bruk det interne lydkortet, det er mest sannsynlig ikke så veldig mye dårligere... spill/framemessig tjener du sikkert mer på å bruke den tusenlappen på e8500 istedet. eller kjøpe en windows-lisens...

ang. kjøler ville jeg heller valgt en Noctua u9f eller u12f, eller en thermalright ultra extreme, den er mye mye bedre, faktisk noe av det beste du får på luft idag.

grafikkmessig taper du ikke så mye på å velge en 8800gts 512mb, eller skal du ha det kuleste i gata, vent på 3870x2 eller hva den nå heter (det nye dobbeltkortet til ati)

Lenke til kommentar
kunne vurdert å droppe Creative sitt lydkort. kan vel ikke si annet enn at x-fi ikke har vært den største suksessen drivermessig. bruk det interne lydkortet, det er mest sannsynlig ikke så veldig mye dårligere... spill/framemessig tjener du sikkert mer på å bruke den tusenlappen på e8500 istedet. eller kjøpe en windows-lisens...

ang. kjøler ville jeg heller valgt en Noctua u9f eller u12f, eller en thermalright ultra extreme, den er mye mye bedre, faktisk noe av det beste du får på luft idag.

grafikkmessig taper du ikke så mye på å velge en 8800gts 512mb, eller skal du ha det kuleste i gata, vent på 3870x2 eller hva den nå heter (det nye dobbeltkortet til ati)

ja tror jeg kommer til å vente på det nye kortet til ATI.

Er du sikker på at det lydkortet som er på hovedkortet er så bra? er det noen andre lydkort som eventuelt er bedre enn det jeg valgte til ca samme pris?

Lenke til kommentar

hva skal du med eksternt lydkort? alle lydkort på dagens hovedkort støtter 7.1 surround, har dig.coax og ganske respektabel lydkvalitet. du skal ha ganske gode ører for å kunne klage på lydkvaliteten...

de støtter også dts, dd5.1/6.1, og alt det der

så ville ikke brukt den tusenlappen før du _virkelig_ trenger det.

så mitt råd er: kjøp pc uten lydkort, snekre sammen PC-en, og hvis du er kjempe kjempe misfornøyd, kjøp et lydkort. men ellers er det som regel bortkasta penger

dessuten er Creative et mareritt hvis du har tenkt å bruke digital lyd. da må du kjøpe frontbay i tilleg for å få dig.coax og optisk utgang. så da blir det virkelig dyrt.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...