Gå til innhold

Hva ville du spurt en fotograf?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går Medier og Kommunikasjon og har en oppgave om å lage en portrettintervju. Siden jeg er fotointeressert velger jeg å portrettere en lokal fotograf, som eier og driver sitt eget studio. I tillegg til stuidoportretter har han også vært på fototurer til blant annet Burma for å dokumentere flyktningesituasjonen.

Noen tips til spørsmål jeg kan stille?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg går Medier og Kommunikasjon og har en oppgave om å lage en portrettintervju. Siden jeg er fotointeressert velger jeg å portrettere en lokal fotograf, som eier og driver sitt eget studio. I tillegg til stuidoportretter har han også vært på fototurer til blant annet Burma for å dokumentere flyktningesituasjonen.

Noen tips til spørsmål jeg kan stille?

Som Gadget-frik ville jeg spurt hva slags utstyr han bruker. :)

Ellers:

- Hvordan han komuniserer med mennsker han fotograferer

- Hvordan blir man fotograf

- Hvordan har den digitale revolusjonen endret hans hverdag

- Hvilken fotograf er hans forbilde

- Hva er hans yndlingsmotiv

- Tips til amatørfotografer

Lykke til

Lenke til kommentar

Hva driver ham som fotograf. Har han et drømmemotiv? Hvilke stilarter innen fotografi interesserer ham? Hvor viktig er utstyret for ham? Hva annet er viktig? Hva vil han si er det sterkeste motivet han har tatt bilde av?

Tips til bilde av den ærede fotograf: Titter over et gammelt analogt speilrefleks, gjerne fra 70-tallet. Tittel: Titter frem fra kameraet.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Da var intervjuet gjennomført. Trond Hattrem er en veldig hyggelig og snakkesalig kar. Hvis reportasjen min blir noe tess, kan det hende Levanger Avisa er interessert. I tillegg spurte jeg han om muligheter for sommerjobb, noe det mest sannsynlig var :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...