tigerdyr Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Bestilte en N810 hos de forrige mandag hvor der stod de hadde 5 på lager. Helt inntil torsdagen stod min ordre som "behandlet" (men ikke sendt) selvom der fortsat stod der var 5 på lager. På torsdagen stod der 'ikke på lager'. Jeg sjekker da banken, og de har faktisk belastet kontoen allerede på onsdagen. Jeg tenker at kanskje det da faktisk er sendt, men jeg har fortsat ikke set spor av pakken, så temmelig sikkert er den ikke sendt, men de har likevel tatt pengene mine.. Har ikke handlet hos de før, men siden jeg vet de har hatt en fysisk butikk i en del år tenkte jeg at det burde gå greit.. dette er dog med garanti siste gang jeg handler med de, og nå skal jeg prøve å se om jeg kan få kansellert ordren og kreve pengene tilbake. Er det i det hele tatt lov å bare trekke pengene uker før de eventuelt sender varen? De har (selvfølgelig) heller ikke svart på nogen henvendelser.. skal prøve å få tak i dem på telefon senere idag. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Du kjøpte med VISA right? Då er det vel vanleg (?) å trekkje frå kortet før evt. varen er sendt. Slik Komplett gjer det trur eg (slik eg kan hugse å ha opplevd det når eg har handla med visa). Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 pengene er nok helt sikkert bare reservert. Vanlig å gjøre det slik at du ikke bruker opp pengene i mellomtiden. Pengene trekkes vanligvis ikke før varen faktisk sendes. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 I forbindelse med Dell saken, der mangfoldige mennesker ikke fikk sine bestilte bærbare før etter mange måneder, kom det frem at Dell hadde trukket pengene med en gang når folk bestilte/betalte på nett. Jeg mener å ha lest at Forbrukerrådet mente at dette var en uheldig praksis men at det er fullt lovlig. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg bør kanskje legge til resultatet av denne saken. Beløpet var ikke bare reservert, men trukket fra konto før varen ble sendt. Om det er lov eller ikke tør jeg ikke si, men det er iallfall ikke noe liker å se som forbruker. Jeg fik kansellert ordren via email og etter en uke fik jeg også pengene igjen. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Ser ikke på det som noe problem at beløpet er reservert eller trukket. Problemet er at varen står på lager på mandag, onsdag trekkes kunden for beløpet og på torsdag har de den ikke på lager. Håper virkelig varen har blitt sendt på onsdag, og at det bare er Posten som bruker tid på å levere. Noe annet ville ha vært særdeles klandreverdig. Selvfølgelig kunne de ha sendt kunde sporingsnummer, men jeg ville latt tvilen komme de til gode én eller to dager til. Man kan jo alltid sende dem en mail der man etterlyser et sporingsnummer. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Ser ikke på det som noe problem at beløpet er reservert eller trukket. Problemet er at varen står på lager på mandag, onsdag trekkes kunden for beløpet og på torsdag har de den ikke på lager. Håper virkelig varen har blitt sendt på onsdag, og at det bare er Posten som bruker tid på å levere. Noe annet ville ha vært særdeles klandreverdig. Selvfølgelig kunne de ha sendt kunde sporingsnummer, men jeg ville latt tvilen komme de til gode én eller to dager til. Man kan jo alltid sende dem en mail der man etterlyser et sporingsnummer. Du så kanskje ikke at denne saken er fra januar, så nei, varen ble aldri sendt. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hva har skjedd i saken? Viste det seg at de ikke hadde varen inne ved bestillingstidspunkt, og at de til slutt måtte tilbakeføre pengene de hadde trukket deg? Hva var deres forklaring? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Hva har skjedd i saken? Viste det seg at de ikke hadde varen inne ved bestillingstidspunkt, og at de til slutt måtte tilbakeføre pengene de hadde trukket deg? Hva var deres forklaring? Jeg fik aldri nogen forklaring eller svar på de mails hvor jeg spurte om en forklaring. Min tålmodighet løp ut halvannen uke etter bestillingen (og en uke etter de hadde trukket pengene), og sendte dem en mail hvor jeg avbestilte (avbestilling på webben deres var ikke mulig). Noen dager etterpå fik jeg svar på avbestillingen og jeg bestilte varen et annen sted. Pengene kom tilbake en uke etterpå. Saken løste seg altså greit til slutt, men jeg kommer til at holde meg til butikker som utfra min erfaring opererer bedre med hensyn til lagerstyring og når pengene trekkes. Endret 20. februar 2008 av tigerdyr Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 I forbindelse med Dell saken, der mangfoldige mennesker ikke fikk sine bestilte bærbare før etter mange måneder, kom det frem at Dell hadde trukket pengene med en gang når folk bestilte/betalte på nett. Jeg mener å ha lest at Forbrukerrådet mente at dette var en uheldig praksis men at det er fullt lovlig. Hvis jeg ikke husker feil, så var dette fullt lovlig fordi Dell hadde opplyst at de ville trekke pengene x dager etter at ordren var bekreftet elns. Med mindre kjøps- og leveringsvilkårene ikke sier noe om betaling, så skal ikke dette skje før varen er disponibel for kunden. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 papyrus bruker webmercs-webshopen som ein heil haug andre butikker, dermed er varelagert ikkje deira men grossistens, dermed er det avhenging av synkroniseringa mellom klient og varelager som avgjer kor nøyaktig denne varestatusen er. Og i dette tilfellet er det vel åpenbart at den ikkje er heilt nøyaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå