Gå til innhold

Bredbånd sluttet å virke

Anbefalte innlegg

Hei

Min x har fått installert bredbånd, ikke trådløst. Det har fungert helt ok inntil nå. Etter at hun setter på strømmen, så har det tatt cirka 1 minutt før hun har kunne benytte bredbåndet. Da har ASDL indikatoren på routeren blinket, før den til slutt går over til et permanent grønt lys.

Nå fungerer ikke lenger bredbåndet. Hvis jeg sjekker på computeren, så ser jeg at den sender og mottar pakker?, men vi kan ikke bruke nettet. Jeg ser også at lyset på routeren skifter frem og tilbake hele tiden. Det "slår seg i ro" på ikke-blinkende ASDL, men etter kort tid begynner det å blinke igjen. Det blinker så en god stund, og så slår den seg litt til ro igjen. Slik fortsetter det hele tiden.

Noen som vet hva som kan være feil? Routeren? Kabler?

Jeg forsøkte også med min egen PC, men samme feilen der. Står at sender og mottar, men kommer ikke på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at for leverandører som benytter PPPoE har brukernavn og passord tildelt av nettleverandøren. Disse kan settes i modem, router eller på lokal PC og er nødvendig for å etablere forbindelse med sentralen. Sjekk og internettleverandøren ikke krever brukernavn og passord.

EDIT:

Du kan også ringe support hos internettleverandøren slik at de kan sjekke om de når modemet. Når de modemet er det normalt ikke feil på linjen elelr i sentralen.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...