Lindsay Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Duger en IBM x3400 med 4 GB ramm til en MySQL server med en 30 databaser? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Et "minimumskrav" av info du må komme med for å i det hele tatt kunne vurdere det er: 1) Spesifikasjoner på maskinen, dvs eksakt. Antall CPUer, type disker osv 2) Totalt datastørrelse på databasene, og total indeksstørrelse Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Type Server Produktformfaktor Tower - 5U Innebygde enheter LED-panel Serverskalerbarhet Toveis Antall fronttilgjengelige brønner 3 Antall Hot-Swap-brønner 8 Bredde 21.8 cm Dybde 74.7 cm Høyde 44 cm Farge Beksvart Prosessor Type Intel Quad-Core Xeon E5335 / 2 GHz Multi-Core-teknologi Quad-Core 64-bits databehandling Ja Installert antall 1 Maks. antall som støttes 2 Oppgraderingsmulighet Kan oppgraderes Prosessorhovedfunksjoner Intel Extended Memory 64 Technology Cache-minne Type L2 Cache Installert Størrelse 8 MB Cache pr. prosessor 8 MB Hovedkort Brikkesett type Intel 5000P Databusshastighet 1333 MHz RAM Installert størrelse 2 GB / 32 GB (maks.) Teknologi DDR II SDRAM - ECC Chipkill Minnehastighet 667 MHz Minnespesifikasjonkrav PC2-5300 Produktformfaktor FB-DIMM Egenskaper Registrert, to DDR-kanaler, Memory Mirroring, Fullt bufret, Onlineekstraminne Konfigurasjonsfunksjoner 2 x 1 GB Oppgraderingsregel 2 moduler om gangen Diskkontroller Type 1 x RAID - integrert Lagringskontrollernavn ServeRAID-8K-L RAID-nivå RAID 0, RAID 1, RAID 10 Diskkontroller (2.) Type 1 x Serial Attached SCSI - integrert Kontroller grensesnittype Serial ATA-150 / SAS Lagerkontrollernavn Adaptec AIC-9580W RAID Nivå RAID 0, RAID 1, RAID 10 Lager Harddisk Ingen. Optisk lagring Type CD-RW- / DVD-ROM-kombinasjon - IDE Skjerm Skjermtype Ingen. Grafikk-kontroller Type PCI - integrert Grafisk prosessor / leverandør ATI ES1000 Installert Størrelse 16 MB Nettverkstilknytning Nettverkstilknytning Nettverksadapter - PCI Express - integrert Ethernet-kontroller(e) Broadcom BCM5721 Datakjedeprotokoll Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet Protokoll for fjernstyrt administrasjon IPMI 2.0 Fjernstyringskontroller Intel Baseboard Management Controller (BMC) Egenskaper Wake on LAN (WoL), ACPI-støtte Ekspansjon / Tilkoplinger Totalt antall (frie) ekspansjonsbrønner 3 ( 2 ) x tilgang fra forsiden - 5.25" x 1/2H 8 ( 8 ) x hot-swap - 3.5" x 1/3H Totalt antall (frie) ekspansjonsspor 2 ( 1 ) x prosessor - LGA771 Socket 8 ( 6 ) x minne - FB-DIMM 2 ( 2 ) x PCI-X / 133 MHz - med full lengde 2 ( 2 ) x PCI Express x8 - med full lengde 1 ( 1 ) x PCI Express x8 - med halv lengde ( x4-modus ) 1 ( 1 ) x PCI - med halv lengde Grensesnitt 4 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A ( 2 foran ) 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45 1 x tastatur - generell - 6-pin mini-DIN (PS/2-stil) 1 x mus - generell - 6-pin mini-DIN (PS/2-stil) 1 x parallell - IEEE 1284 (EPP/ECP) - 25-pin D-Sub (DB-25) 2 x seriell - RS-232 - 9-pin D-Sub (DB-9) 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x styring - RJ-45 Diverse Egenskaper Administratorpassord, oppstartspassord, valgbar oppstart, ubetjent oppstart, varmeovervåking, spenningsovervåking, overvåking av viftehastigheten, forutsigende feilanalysering (PFA) Tilpassede standarder ACPI 2.0, CE, FCC Klasse A godkjent, TUV GS, CISPR 22 Class A, EN 60950, IEC950, ZH1 618, CB, FCC Part 15, IEC 60950-1 Fabrikantssalgsprogram IBM Express Seller Strømforsyning Enhetstype Strømforsyning Strømforsyningsredundans Valgfritt (opsjon) Strømforsyningsredundansordning 1+1 (med valgfri strømforsyning) Installert antall 1 Max støttet Ant 2 Påkrevd nettspenning AC 120/230 V ( 50/60 Hz ) Strømtilførsel 835 watt Operativsystem / Programvare Programvare IBM ServerGuide, IBM Director Fabrikantgaranti Service og støtte 3 års garanti Service- og støttedetaljer Begrenset garanti - deler og arbeid - 3 år - på stedet responstid neste forretningsdag Miljøparametere Min. driftstemperatur 10 °C Maks. Driftstemperatur 35 °C Fuktighetsområde i bruk 8 - 80% Dette er spesifikasjonene på IBM serveren databasene varierer fra 50MB og nedover så det er en database som skiller seg ut.Tenkte også å kjøre 64-bit på denne også slik att det ble bedre utnyttelse av MySQL.Jeg mener å ha hørt att MySQL kjører bedre på 64-bit. Og er det en fordel og kjøpe inn Gbit switch da jeg har dedikert webserver og MySQL server?Er åpen for fosrlag som gjøre det mest mulig effektivt. Tenker SATA disker i RAID-1 eller RAID-0 men blir nok RAID-1 og Acronis Enterprise Server for speiling av disker.Er sånn ca 100 påloggede brukere samtidig og øker stort sett hver dag så jeg vil ha noe for fremtiden selv om dette nok kan virke som overkill nå i dag Indexstørrelse på databasene er jeg ikke sikker på alle men den på 50MB er på sånn ca 4-5 MB.Jeg kan dog sjekke dette ut nøyere om ønskelig Endret 23. januar 2008 av nre1458 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Kjøpte denne server jeg med 2 CPU så holder det vel noen år i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå