r3dshrapnel Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Jeg er nettopp blitt ferdig med å bygge pc selv, her er handle vognen: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59094 (merk, jeg har to skjermkort) Pcen er ferdig bygd og jeg bootet den oppe for første gang i går. Jeg venter fremdeles på DVD rom og Hardisken, så jeg har tatt de fra det gamle pcen min I mens jeg venter på at de skal komme i posten idag. Alle viftene går, det er lys på hovedkortet og det kommer en beep når pcen skrus på. Det er ikke lys på ps/2 tastaturet som jeg har plugget inn i riktig port. Det kommer en liten "flash" med lys på LED'ene på tastaturet, men det kommer bare når jeg først skrur på pcen, og rett før hoved bios skjermen kommer opp. Første gang det ble skrud på kom det opp en bios skjerm med navn på hovedkort også videre. På den skjermen sto det: "Press DEL to enter setup" Det gjøra jeg, men det funka ikke. Jeg startet pcen på nyt, og holdte ned DEL knappen. Det funket tidligvis, og så fikk jeg en ny, "loading" skjerm der det sto "Entering setup." var sån i en halv time før jeg skrudde den av. Etter å fikle med ram chips og de gamle hardisken og dvdromen fikset jeg et eller annet. (aner ikke hva, jeg tok også en CMOS reset, kan hende det fikset saken) Og nå kommer pcen seg inn i bios setup... MEN jeg kan ikke endre på noe settings i det hele tatt. Den vill ikke gi strøm till tastaturt eller noe. er ingen lys på tastaturet, og jeg har prøvd 3 forskellige tastaturer. Har noe peiling hvorfor jeg ikke kan endre på noe av settingsene? Jeg har veldig lyst å bruke den nye pcen, og jeg orker ikke å bestille ny hovedkort. Takk I forveien! =) Endret 23. januar 2008 av r3dshrapnel Lenke til kommentar
r3dshrapnel Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Må bare legge på t hvis det er hovedkortet som er føkka, så kan jeg kjøpe en annen en - men da må jeg ha en i samme pris klasse som støtter SLI. Vill heller finne ut hva som er galt med den jeg har nå og prøve å fikse det i steden for å kjøpe ny. Hjelp? Lenke til kommentar
r3dshrapnel Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Ok, ved å holde ned TAB for å få opp POST meldingen fikk jeg denne varselen: "Warning!!! USB device over current detected!!! Please remove over-current USB device!!! System will shutdown in 15 seconds!!!" Hva betyr dette? har jeg konfigurert PSU'en feil eller glemt å plugge en ledning inn i hovedkortet? Er USB Device ps/2 tastaturet mitt? Det er det eneste bortsett fra skjerm som er plugget inn. Vær så snill, kan jeg få hjelp? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ok, ved å holde ned TAB for å få opp POST meldingen fikk jeg denne varselen: "Warning!!! USB device over current detected!!! Please remove over-current USB device!!! System will shutdown in 15 seconds!!!" Hva betyr dette? har jeg konfigurert PSU'en feil eller glemt å plugge en ledning inn i hovedkortet? Er USB Device ps/2 tastaturet mitt? Det er det eneste bortsett fra skjerm som er plugget inn. Vær så snill, kan jeg få hjelp? Heyhey,slutt å mas !! Forsøk å bytte om på mus og tastatur,mulig de er satt inn på feil plass. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Kan virke som en deffekt USB-port, evt at det er feilkoblet mot USB-pinnene (for frontmonterte USB-kontakter). Lenke til kommentar
r3dshrapnel Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Tuuuusen takk for svaret. Akkurat nå bruker jeg bare ps/2 tastatur, og har prøvd trådløs usb tastatur. Har byttet om tastaturet og mus, og prøvd å koble den usb tastaturet til forskellige usb porter. Jeg har bare prøvd de på hovedkortet, kan forsøket den på kabinettet, men tror ikke det gjør noe stor forskell. Usb portene på kabinettet var ikke plugget inn, har ingenting med saken å gjøre, men skal fikse dem etter på. Jeg prøvde ALLE USB portene på hovedkortet mitt og etter hvert da jeg trykket vilt rask på DEL knappen på den trådløsse USB tastaturet fikk jeg samme "USB over current!!! Varsle. Noe med strømforsyningen kansje? Endret 23. januar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
r3dshrapnel Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Jeg tok alle pc delene fra seg, og installerte dem ijen. I men jeg gjora dette fant jeg en USB sleep jumper som ikke hadde noe jumper på! Jeg trodde at det var problemet, og tok metal fra en gammel usb port og brukte det som et slags jumper. Satt sammen pcen og prøvde ijen... Ikke no. Tastaturet ville ikke funke, som vanlig. kan det hende at det var det jumpern som det var noe galt med? Det kan hende USB metallet mitt falt av mens jeg installerte pcen? Help me plz.... Endret 23. januar 2008 av r3dshrapnel Lenke til kommentar
r3dshrapnel Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Skal prøve meg med en ps/2 til USB overgang i morn etter skolen. Tar forsett i mot hjelp om jumperen og andre mulige feil.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå