levlex Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Stråling fra mobiltelefoner forårsaker hodepine og søvnproblemer avslører ny omfattende studie. Les mer Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Stråling fra mobiltelefoner forårsaker hodepine og søvnproblemer avslører ny omfattende studie. Les mer Det er alltid so mykje fram og tilbake med desse studiane. Snart kjem det nok ein studie som viser at den forrige var feil! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) "Hvorfor og hvordan strålingen påvirker hjernen vår er fortsatt uvisst." Vitenskapelige konklusjoner ute og går ja... Det er vel ingen 884 MHz frekvenser i norske mobilnett uansett - Det nærmeste er 890 MHz for GSM900 uplink. (Med forbehold om at jeg tar feil) Endret 23. januar 2008 av maedox Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 "Hvorfor og hvordan strålingen påvirker hjernen vår er fortsatt uvisst." Vitenskapelige konklusjoner ute og går ja... Du må ha misforstått hva vitenskap og vitenskapsmetode er. Påvisning av slike kausaliteter danner grunnlaget for videre forsking på fenomenet. Du kan kanskje skumlese dette for å få bedre oversikt: http://folk.uio.no/ingeba/Del2b.html Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Uansett hvordan påvirkningen er har jeg min til å slå seg av klokken 12 og på igjen klokken 7. Sparer batteri og eventuelle strålingsskader. Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hadde lett slått av mobilen hadde det ikke vært for at alarmen ikke fungerer når jeg slår den av. Men hey, litt strålningsskader har vel ikke skadet noen Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hadde lett slått av mobilen hadde det ikke vært for at alarmen ikke fungerer når jeg slår den av. Men hey, litthva slags telefon har du? Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 nokia med symbian og handy alarm =) Lenke til kommentar
maedox Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 "Hvorfor og hvordan strålingen påvirker hjernen vår er fortsatt uvisst." Vitenskapelige konklusjoner ute og går ja... Du må ha misforstått hva vitenskap og vitenskapsmetode er. Påvisning av slike kausaliteter danner grunnlaget for videre forsking på fenomenet. Du kan kanskje skumlese dette for å få bedre oversikt: http://folk.uio.no/ingeba/Del2b.html Det har jeg sikkert. Men å si at mobiltelefoner forårsaker søvnproblemer så bastant uten å vite hvordan eller hvorfor, vil jeg mene ikke er spesielt viteskapelig korrekt. Det kan jo være ekstreme tilfeldigheter tilstede (selv om det er usannsynlig) helt til de faktisk kan bevise og forklare hvorfor det skjer. Det er godt mulig at bare artikkelen gir inntrykk av at de konkluderer, og at det ikke egentlig står skrevet i noen rapport fra forskere. I bunn og grunn; Jeg blir ikke skremt. Det er nok også farlig å spise nugatti. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 som sagt, å finne en slik sammenheng er vitenskaplig interessant, uansett om man forstår mekanismene bak eller ikke. si at man ikke skjønner hvorfor alkohol fører til reduserte kjøreferdigheter hos konsumenten, men man har funnet en klar sammenheng mellom de to variablene. denne sammenhengen er da interessant uansett om man kjenner til mekanismen bak eller ikke Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Legger alltid mobilen et annet sted enn der jeg sover. Ville ikke hatt den ved siden av meg. Det kan nok stemme dette her, men bevisene er kanskje litt vanskelige å hente ut fra sånt som omhandler søvn. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Min mobil ligg alltid rett ved sidan av hovudet mitt! og har aldri hatt noko problem med det Lenke til kommentar
tomaslo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Min mobil ligg alltid rett ved sidan av hovudet mitt! og har aldri hatt noko problem med det Det kan jeg forstå da en mobiltelefon som er påskrudd, men ikke brukes til samtale eller mottar SMS, MMS eller annen datatrafikk IKKE sender ut noe som helst for å spare strøm. Den sier "Hei" til telefonsentralen med noen timers mellomrom og stråler da i noen få sekunder (husker ikke intervaller, men tror det var rundt 6 timer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg