ocvmelbye Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei! Som overskriften sier, har jeg noen spørsmål om hjemmenettverk og skolenettverk. På skolen er pcn min koblet opp til domenet AALESUND med egen bruker, når jeg kommer hjem logger jeg på "OLE CHRISTIAN (denne datamaskinen). Men problemet er at jeg ikke får til å ha pcn i skolenettverket på den ene brukeren og i arbeidsgruppen feks MSHOME på den andre brukern. Om jeg bytter om på ene brukeren, bytter den over på den andre brukeren også. Noen som har noe fornuftig å si om dette? Kjører Windows XP Pro Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Kvifor må du absolutt ha den i ei annan arbeidsgruppe heime? Går det ikkje fint om den berre er i skoledomenet? Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Kvifor må du absolutt ha den i ei annan arbeidsgruppe heime? Går det ikkje fint om den berre er i skoledomenet? hehe, jo kanskje det skal prøve nå.. takk Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Nei, det går ikke, den andre pcen finner ikke domenet Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Kvifor skal du finne domenet? Du kan berre kople dei direkte opp mot kvarandre via ip-adressene. Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Kvifor skal du finne domenet? Du kan berre kople dei direkte opp mot kvarandre via ip-adressene. Korleis? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 \\maskinnavn eller \\IP-adresse Lenke til kommentar
aspic Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ipadresse finn du ved å gå på kjør -> skriv inn "cmd" (utan gåseauge). Der skriv du inn "ipconfig" og får opp noko liknande: Windows IP configuration Ethernet wireless Network Connection Connection specific DNS Suffix: IP Address................... 192.168.1.4 Subnet Mask.................. 255.255.255.0 Default Gateway.............. 192.168.0.1 Ipadressa til den masikina du er på er den som står bortanfor Ip Address. For å "finne" den PC-en med den adressa der opnar du f.eks. internet explorer og skriv inn i addresselinja: //192.1168.1.4 Og du vil direkte koplast opp mot maskina. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ipadressa til den masikina du er på er den som står bortanfor Ip Address. For å "finne" den PC-en med den adressa der opnar du f.eks. internet explorer og skriv inn i addresselinja://192.1168.1.4 Og du vil direkte koplast opp mot maskina. Her må du vel bruke omvendt skråstrek... \\192.168.1.4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå