Xcrtry Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Heisann Sitter her med en bærbar datamaskin som ikke klarer å drive noen form for spill. Er extremt treg i oppstart. Så jeg begynner å bli veldig lei dette! Så er det noen muligheter for å klokke? Det står et ATI x1250 skjermkort, er en turion x2 cpu, 2 gb ram. har ikke peiling på hvordan hovedkort det er. Men i værtfall: PCen Håper det er noen som kan hjelpe Takk! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det er veldig få muligheter for klokking av bærbar PC-er. Kjøleløsninger er dimensjonert for at alt skal bli kjørt stock, og ikke noe mer. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 du kan i værstefall få til litt software clocking og gpu klokking Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det er skjermkortet her som er den begrensende faktoren, og det kan du nesten glemme å klokke. ATI Radeon x1250 Express er såvidt jeg vet en innebygd GPU-løsning for bærbare, og er ikke laget for spill i det hele. Spill som krever lite går nok, men spill som krever litt mer kan man bare glemme. De 5 - 10 % klokking som man muligens kan oppnå (men lite trolig) vil faktisk ikke hjelpe i det hele tatt. Nei skal man spille på bærbar må man kjøpe maskiner med minst GF 8600M GT, eller omtrent tilsvarende ytende ATI. Jeg klarer ellers å spille en del spill OK, men ikke alle på min T60 med X1400 skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå