Gå til innhold

Zenwalk og deling over nettverket

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg setter opp fildeling på Zenwalk, har testet Ubunut, Kubuntu, Fedora, Mint, DSL, PCLinux og Elive på nedlastingsmaskina mi, men den eneste distroen som ser ut til å fungere med nedlasting, eneste problemet er at i Zenwalk virker det "umulig" å få kontakt med andre maskiner i nettet.

Så er det noen som vet hvordan jeg får satt opp fildeling på Zenwalk-boksen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg laster ned med de andre distroene, så er det fryktelig ustabilt, og har veldig lave hastigheter, dette er ikke noe problem med Zenwalk.

Med fildeling, så tenker jeg på fra ei maskin til ei anna på det lokale nettet. Bruker en lokal FTP-server nå, men skulle gjerne gjort det som i Windows, altså klipp og lim, men såvidt jeg har fått med meg, så følger ikke Samba med Zenwalk.

Problemet er da altså å installere og sette opp Samba slik at jeg får kontakt med andre maskiner på nettverket.

Lenke til kommentar

Jeg har Zenwalk 4.8 installert på laptopen (ikke oppgradert til 5.0 ennå), og om jeg starter netpkg og søker etter samba, får jeg to treff.

Et for sambaclient, som ligger i pakkegruppe n, og samba som ligger under extra/s

Nå har jeg ikke installert samba pakka (server), kun sambaclient, og ikke bruker jeg samba heller (sshfs ftw), så jeg kan ikke uttale meg om samba under zenwalk, men jeg er godt fornøyd med Zenwalk.

Tips: jeg fikk mye god hjelp på #zenwalk på freenode

EDIT:

Når du sier "nedlasting" hva mener du? Bittorrent? wget? Gnutella?

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...