KenBjork Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei Først og fremst så har jeg letet på forumet og ikke funnet relevant info til løsning på problemet. En kjenning har en, "ett eller anna" HP maskin som i tide og utide kobler seg fra/mister forbindelsen til router trådløst. Dette skjer ikke bare hjemme hos han, men også i alle andre trådløse nettverk. Og det er maskin/vista som gjør dette, altså ikke router som kobler bort! For i alle tilfeller hans pc mister nett så er alle andre maskiner på nett, både kablede og trådløse enheter. (Har også sjekket dette selv) Kan og i samme slengen si at ett anna vennepar av meg har også pc med vista som trådløse oppførerer seg på samme måte som hos han andre her. Dog er det også en HP maskin Når dette oppstår så inne på vis alle trådløse nettverk (husker ikke helt meny tittel) så ser den ikke noe trådløs sone, ei heller å søke/ vis alle finner ikke noe som helst. Av og til så hjelper det å reboote, og da kobler den seg til som normalt, av og til hjelper det heller ikke med en reboot. Så står litt i villrede her og vet ikke hvordan fikse dette. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Tipper problemet er relatert til firmvaren som brukes av nettverkskortet. Gå inn på HP sine sider og last ned og installér ny firmware. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Takk for tisp. (at jeg ikke har tenkt opå det da.. ) Men skal sjekke det opp. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Fant ikke firmware, kun driver. Når det gjelder kryptering på trådløse nettverk så er heller wep wpa wpa2 osv.. som er noen innvirkning. Har testet de fleste krypteringer og den faller ut uansett. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg har vært borti det samme problemet, men Dette programmet hjalp faktisk. Les om det på nettsiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå