Hansen83 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) PCen er en bærbar HP fra 2005. Så spørsmålet er også hvor mye bør jeg investere i en så gammel PC. Jeg synes det er blitt for treg å vurdere å kjøpe mer minne. Er fra før to minnebrikker i den av totalt 512 (200 og noe i hver). Er det en ide å ta ut en av disse og sette inn en med 500? Kan effekten bli stor nok? Endret 24. januar 2008 av Hansen83 Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 512/2= 256 Minnebrikker får du altså i str 256mb, 512mb, 1024mb og 2048mb. RAM er veldig billig nå, så hvorfor ikke kjøpe et sett på totalt 2048mb? Gi litt mer info om maskinen så du kan få hjelp til å kjøpe korrekt og rask RAM til maskinen din. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg har Ellers har du en hp compaq nx 9030. Og Windows XP Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ok, du har ikke en link til der du kjøpte maskinen, eller annet sted der det er nøyaktig samme maskin? Hvis ikke kan du gjøre dette; 1) Last ned dette lille programmet; CPU-Z Klikk på "Download latest version" oppe til venstre (CPU-Z 1.43). 2) Pakk ut filene 3) Dobbeltklikk på "cpuz" - den største av de to filene (dvs den på 1.20MB) Vent mens den leser av maskinvaren din... 4) Der har du følgende faner; CPU - Cache - Mainboard - Memory - SPD - About I CPU-fanen; se på Specification - hva står der? I Memory-fanen; Se på Type hva står der? Size skal da være 512MB som du sa. I SPD-fanen; Se på Max Bandwith - hva står der? Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Ok, du har ikke en link til der du kjøpte maskinen, eller annet sted der det er nøyaktig samme maskin? Hvis ikke kan du gjøre dette; 1) Last ned dette lille programmet; CPU-Z Klikk på "Download latest version" oppe til venstre (CPU-Z 1.43). 2) Pakk ut filene 3) Dobbeltklikk på "cpuz" - den største av de to filene (dvs den på 1.20MB) Vent mens den leser av maskinvaren din... 4) Der har du følgende faner; CPU - Cache - Mainboard - Memory - SPD - About I CPU-fanen; se på Specification - hva står der? I Memory-fanen; Se på Type hva står der? Size skal da være 512MB som du sa. I SPD-fanen; Se på Max Bandwith - hva står der? Specification: Intel® Pentium® M Processor 1,6GHz Type: DDR (Size er 512 ja) Max Bandwidth: PC2700 (166MHz) Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) HP Compaq nx9030 Jeg ble litt usikker når jeg så denne siden. Så for å unngå noe bomkjøp så må vi få litt mer hjelp Vet ikke om du har Business, men minnet er kanskje det samme uansett. På siden der står det bl.a; NOTE: Uses PC 2700 DDR 333MHz memory module but system runs at 266MHz. Due to the non-industry standard nature of some third-party memory modules, we recommend HP branded memory to ensure compatibility. *Configuration offered only up to 1024 MB Hvis noen orker å se litt på den siden, og vet hva som ligger i Configuration offered only up to 1024 MB, så hadde det vært fint. Edit; dette er vel det minnet du skal ha. Endret 24. januar 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Det til 645 NOK? Er du sikker eller ikke? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ifølge minnevelgern på Komplett så er det det minnet ja. Men du kan jo ta ut en av brikkene og se hva som står på den, da er du 100% sikker. Jeg har ikke helt kontroll på den maskina di, for å være ærlig. Men jeg tror vi har funnet frem til rett. Forandre overskrifta di på tråden til HJEEEELP, så kanskje vi får flere til å se på saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå