Vaio Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Hva synes du om at hun stemte for Irak-krigen og i mot tilbaketrekning av tropper og enda viktigere, hvorfor synes du det? Hun sa det selv: "rundt lurt av CIA" Alle vet at Irak hadde biologiskvåpen og har brukt de før. Hun, og andre senater fikk en spionrapport av CIA, som sa at de prøver å anrike uran. Derfor følte hun, å stemme for en resolusjon, som ga presidenten begrenset rett til føre en krig. HVIS FN godkjenner planen. Noe som BUSH ignorerte. At hun stemte imot tilbaketrekkning er også fornuftig. Hun har ikke lyst på en ny vietnamkrise. Fornuftig menneske som ta fornuftige handlinger. MAO: kke noe pasifist pyser. Er du enig med hennes standpunkt på dødstraff, hvis ja, hvorfor? Fordi enkelte drittsekker fortjener å dø? Men det blir vel formye for Ola Normann? Jeg, personlig, er for dødstraff i Norge. Du skjønner slike ting må en legge ut om i en politisk debatt, en får temmelig lite ut av å bare si at en liker en kandidat i slike tilfeller. Ta en titt på helseplanen hennes, DET KOMMER AV EFARING. Endret 9. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Hun sa det selv: "rundt lurt av CIA"Alle vet at Irak hadde biologiskvåpen og har brukt de før. Hun, og andre senater fikk en spionrapport av CIA, som sa at de prøver å anrike uran. Derfor følte hun, å stemme for en resolusjon, som ga presidenten begrenset rett til føre en krig. HVIS FN godkjenner planen. Noe som BUSH ignorerte. At hun stemte imot tilbaketrekkning er også fornuftig. Hun har ikke lyst på en ny vietnamkrise. Rundlurt av CIA? Hva med de som stemte imot, hvorfor greide ikke CIA å lure dem? Hun er tross allt den mest "fornuftige" kandidaten, skulle ikke hun da være den som klarer å gjennomskue CIAs taktikker best av alle kandidatene? Jepp, en gang i tiden brukte Saddam biologiske våpen, det har lite eller ingenting med grunnen til at Bush ville invadere denne gangen. Nå mistenkte han dem for å ha WMD, noe som viste seg å være feil. Hvilken rett har USA til å trosse FN-panelet og innvadere en nasjon. Starte en krig som har ført til at 4000 amerikanske soldater ble drept uten grunn og at rundt 1 million irakere har dødd? Mener du at Jugoslavia skal ha retten til å innvadere USA om de mistenker dem for å besitte atomstridshoder? Hvorfor ikke invadere Nord-Korea om sikkerhet er deres prioritet, Nord-Korea har faktisk atmovåpen. Fordi enkelte drittsekker fortjener å dø? Men det blir vel formye for Ola Normann? Jeg, personlig, er for dødstraff i Norge. Først og fremst, at noen "fortjener å dø", er et av de latterligste og mest hyklerske konseptene noensinne. Den kommer av en irrasjonell hevnfølelse og å drepe mennesker hjelper ikke mer enn å gi dem livstid. Ser du ikke noe selvmotsigende ved å drepe mordere fordi dreping er galt? For det andre, jeg er ikke Norsk. Og dødstraff i Norge? Det har ikke hjulpet særlig i USA Jeg skal ærlig innrømme at det norske fengselssystem er temmelig pysete og har for korte dommer. Men, slik jeg ser det, er det viktigere for et land at det er lite kriminalitet enn at de forbryterne straffes hardt. Ta en titt på helseplanen hennes, DET KOMMER AV EFARING. Hva er det hun har imot såkalt "single-payer health care"? Den type helseplan benyttes i både Canada og Australia som begge har lenge vært blant toppnasjonene på HDI-inndeksen. Australia har, om jeg husker riktig, verdens høyeste forventede levealder. Helseplanen hennes er uansett ikke blant de politiske standpunktene hennes som jeg virkelig misliker. Endret 9. februar 2008 av Yuck Fou Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 vaio er en raring loollzz lissam, barack for teh win 4 sure. Må få nye tanker og nytt blod inn i det hvite hus Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Al Qaeda vil seire om demokratene vinner. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presiden...hp?artid=507428 Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Ingen tvil; Obama. Han vil trekke styrkene ut av Irak. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ingen tvil; Obama. Han vil trekke styrkene ut av Irak. Men muligens inn i Pakistan. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Ingen tvil; Obama. Han vil trekke styrkene ut av Irak. Men muligens inn i Pakistan. Tror du det? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ingen tvil; Obama. Han vil trekke styrkene ut av Irak. Men muligens inn i Pakistan. Tror du det? Han har sagt det, han vil flytte tropper fra Irak, inn i Afghanistan. Og muligens Pakistan hvis behovet skulle være der. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har ingen klar favoritt blant de to, men iom. at Clinton blant annet var for invasjonen i Irak i 2003 (selv om hun er mot den nå) så håper jeg på Obama. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Hvilken rolle spiller det hva Clinton mente før? Det er vel hva hun står for nå som teller? Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jo, helt klart, men føler at hun er litt konservativ. Lenke til kommentar
dlarah Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 garantert han barrack.... Grunn Han e neger, smart, genial, kul Grunnen til ikke clinton: Tåler henne ikke rett å slett, den her gråtingen hennes på nasjonalt tv har en innvirkning i dette... Lenke til kommentar
Nasjonalist Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 En periode med Clinton er nok, derfor går jeg for "ferskingen" Obama. Han er ung og kan om mulig gjøre USA til ett bedre sted for den vanlige amerikaner. Men jeg er veldig usikker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Håper Obama vinner. Da jeg synes fargede burde få sjangsen til å bli president. Synes også han virker som en gangske optimistisk om glad fyr. Liker han veldig. Hilary Clinton er jeg redd vil komme til å slite ved f.eks en veldig viktig avgjørelse. Jeg føler det bare på meg at hun ikke kommer til å takle press. Mye mulig fordi hun er kvinne. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 17 innlegg er borte fra tråden, kan vi kanskje nå få debatten opp på et seriøst nivå? (Reaksjoner tas på pm til meg, og ikke i denne tråden) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå