Boomerang Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvilken demokrat foretrekker DU? Og hvorfor? Lenke til kommentar
kom å lukt på meg Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvilken demokrat foretrekker DU? Og hvorfor? OBAMA, heller en neger fremfor en kvinne. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Jævlig logisk :-p Personlig er jeg splittet. Hillary har litt hekse og isdronning- tendenser, men jeg er enig i nesten alt hun står for og tror hun vil folket godt. Obama på den annen side begynner å virke aggressiv i debatter og desperat i media, og spiller det såkalte rasekortet, for så å gå ut med unnskyldelser, for så å spille det igjen og igjen. Dog tror jeg kanskje Obama ville vært en bedre økonomisk leder, et bedre signal til verden utenfor, en bedre diplomat... Men tja... jeg holder nok en knapp på Clinton. Endret 23. januar 2008 av guardianpegasus Lenke til kommentar
mrkorsnes Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jævlig logisk :-p Personlig er jeg splittet. Hillary har litt hekse og isdronning- tendenser, men jeg er enig i nesten alt hun står for og tror hun vil folket godt. Obama på den annen side begynner å virke aggressiv i debatter og desperat i media, og spiller det såkalte rasekortet, for så å gå ut med unnskyldelser, for så å spille det igjen og igjen. Dog tror jeg kanskje Obama ville vært en bedre økonomisk leder, et bedre signal til verden utenfor, en bedre diplomat... Men tja... jeg holder nok en knapp på Clinton. Jeg har egentlig ikke klart å se forskjellen på politikken. Kanskje Clinton er bedre på helse og sosial ? Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Så lange det blir en demokrat som blir president, er jeg fornøyd. Men jeg holder en liten knapp på Hildog. Hun har mye mer erfaring enn Obama i amerikansk politikk. Vil også tro at hun er bedre på helse og sosial, som rkorsnes nevner, hun prøvde jo å drive igjennom en stor helsereform sist gang en Clinton var president. Men jeg heier mest på denne kandidaten: Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg holder en knapp på Clinton Er noe med Obama jeg ikke liker, virker som det er "mange ord, lite handling". Desuten har Obama uttalt seg negativ om NASA, og det liker jeg ikke! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Politisk sett er de nok temmelig like. I følge den testen som stod i en annen tråd så har de dønn like standpunkt, hvertfall av de som var på den listen, og forutsatt at den var korrekt. Jeg ville ikke vært lei meg om Obama ble president, men jeg synes han har sagt og gjort ting i det siste som ikke er så bra. Når det gjelder NASA ville han ta penger fra det nye måneprogrammet for å gi til skolene. Men jeg synes han har vist seg temmelig dustete og populistisk i det siste, blandt annet ved å la seg selv avbilde beende i kirken. Han har også spilt rasekortet et par ganger, og bjeffet mot Hillary på TV hvorpå hun dro en vits som fikk ham til å se ganske tåpelig ut. Nei, jeg liker ikke valgkampsiden av Obama. Trodde han var sterk og hadde egne meninger, men det virker ikke som han takler stress så bra, og han gjør akkurat som alle de republikanske kandidatene... blabrer om gud, tro osv. nå som han har blitt desperat. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 OBAMA, heller en neger fremfor en kvinne. Synes slike svar er ganske tåpelig. Derimot synes jeg at Du kan: IRON MY SHIRT! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 I sørstatene kunne jo Obama nesten gått til valgkamp på det ordtaket der... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 I sørstatene kunne jo Obama nesten gått til valgkamp på det ordtaket der... Eller hun med: "Barak HUSSEIN Obama" Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Nei, on topic. Jeg mener Hillary Clinton er absolutt "Den" kandidaten for president. Ulik, obama med bestmor i Kenya, har Clinton dype røtter i USA. Hun har mer politisk, økonomisk og strategisk efaring enn Obama. Hun har vært i det selve hvite hus. Hun har aldri drevet med kokain. Hun er rett og slett picture perfect. Men selvfølgelig har hun en mus, og derfor trekker det ned 10 ganger. Jeg synes at USA, har blitt regjert med altfor mye testesteron, og det er på tide at regjeringen blir styrt med womens tuch. Endret 9. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Personlig håper jeg Hillary blir demokratenes kandidat, hun virker mer kompetent, og hun er mer rolig, mens Obama derimot begynner å minne meg mer og mer om Howard Dean. Det er tydelig at Obama ikke er klar enda. Go Hillary! Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ser helst at en republikaner vinner, men av pest og kolera velger jeg kolera (Obama). Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Problemet er ikke at hun er kvinne. For mange er problemet at hun er en kynisk og tilsynelatende kald kvinne. Må innrømme at jeg mistet mye av respekten for henne når hun satt og angrep Obama på New Hampshiredebattene etter å ha tapt i Iowa. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Med en gang en kvinne begynner å bruke menns taktikk er hun kald? Hvis en mann hadde gjort det samme, hadde ingen sagt at han var kald. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Med en gang en kvinne begynner å bruke menns taktikk er hun kald? Hvis en mann hadde gjort det samme, hadde ingen sagt at han var kald. Samme taktikk som menn? Nei, jeg tenkte mer det generelle inntrykket hun har skapt av seg. Mens Obama er mer den varme JFK-landsfaderen som han blir sammenlignet med. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Personlig synes jeg det er morro hvordan dette med Hillary og følelser nærmest var et folkekrav. Hvor mange mannlige presidentkandidater har grått på TV? Jeg kan ikke huske at Bush grein når han fikk beskjed om hva som var skjedd den 9/11-2001, eller noe av den andre dritten som er skjedd under hans regime. Om en mann hadde grått på TV hadde han umiddelbart vært ute av løpet. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 George W. Bush har jo nettopp brukt 8 år på å bevise hvorfor karisma IKKE er bedre enn erfaring :!: Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 George W. Bush har jo nettopp brukt 8 år på å bevise hvorfor karisma IKKE er bedre enn erfaring :!: Du ser hvilke personer han har stillt opp mot, har sett klipp fra debatter i sin tid som guvernør. Mannen kunne snakke for seg. Jeg snakker ikke om hvilke egenskaper som er viktigst når man skal styre. Jeg snakker om hva som påvirker mennesker til å stemme. Hvem ville du har som leder i en krig? Rambo eller Elvis? Jeg ville hatt Rambo, men folket hadde valgt Elvis. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Vi vet at Hillary er korrupt (hun lot seg betale for å ikke innføre allmenn helsetjeneste), men vi vet enda ikke om Barak er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå