rolf_enver Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei Jeg har tenkt til å kjøpe meg en Thermalright Ultima-90 kjøler og er litt i tvil på hvilken vifte jeg burde kjøpe. Jeg skal bygge min egen pc og skal kjøpe delene fra Amentio, Netshop, SHG og Pixmania, så det hadde vært fint om jeg kunne fått fatt i viften i en av disse fire butikkene Blir det riktig av meg å tenke at jeg skal ha fatt i en vifte som flytter så mye luft som mulig? (Hovedkortet stiller vel spenningen inn på viften slik at den går på lavest mulig hastighet uansett?) Jeg har tenkt på PAPST vifter, men jeg kan ikke finne noen 92x92mm papst vifter i de butikkene jeg handler pc-delene mine hos Vennligst kom med forslag! Mvh Enver Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Viften som sitter på denne.. eller helt enkelt kjøpe den https://prisguiden.no/product.php?productId=62385 Lenke til kommentar
rolf_enver Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Tenkte meg en 92x92 mm vifte helst, vet det er mulig å sette på en 120 mm også, men jeg tror det holder med 92 mm, det er hvertfall hva de skriver om Ultima-90 på Anandtech. Hva slags vifte er det på Noctua'en forresten? Lenke til kommentar
rolf_enver Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Tenkte jeg kunne kjøpe en Mist 1200mm Mistylfa120lscl 120mm vifte (gikk for en 120mm isteden). Er det noen som vet hvilken type lager som er best med tanke på driftsikkerhet? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Mist skal være saker det Det er en Noctua vifte på NH12 Lenke til kommentar
rolf_enver Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg har nå kjøpt meg Mist 1200mm Mistylfa120lscl. dessverre tenkte jeg ikke på at jeg trengte en 4-pins vifte til CPU connector.... Er det mulig å kjøre en 3-pins vifte på en 4-pins connector og isåfall, vil jeg miste funksjonalitet? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Du kan jo kjøpe overgang slik at du kobler viften rett på PSU. Lenke til kommentar
rolf_enver Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Og da vil jeg ikke miste noen funksjonalitet på prosessorvifta? Lenke til kommentar
rolf_enver Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Er det noen som kan gi meg en link til en god og billig 4-pins CPU vifte? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Du trenger ikke en 4pin cpuvifte for å bruke cpu-header på hovedkort. Styr forøvrig unna Noctua 92mm/120mm til denne kjøleren, finnene står for tett sammen, så noctua-viftene vil slite hardt med mottrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå