Morghus Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg vil også ha en telefon som fungerer raskere. Men jeg er ikke villig til å sutre og grine for det, og true med søksmål. Som jeg prøver å si uten at noen vil høre etter: Det er jo naturlig å anta at hvis det hadde vært så enkelt som noen tror å løse problemet (sett fem mann til å skrive en driver) så hadde det vært gjort for lenge siden. HTC er, i motsetning til hva noen tror, antakeligvis ikke ute etter å irritere kundene sine. Kall det hva du vil, jeg kaller det sunn fornuft. De virker ikkje særlig villig til å gjere det uten oppmuntring (ref: deira svar), så foruten å finne måter å gjere dei villig på, kva foreslår du? Du syns ikkje det er usaklig dårlig å lansere ting som er dårligere enn forrige modeller? Du syns ikkje det er usaklig dårlig å la store deler av eit presentert chipset vere ubrukt? Du syns kanskje heller ikkje at det er forferdelig dårlig gjort å promotere media-egenskaper som rett og slett ikkje eksisterer på NYERE modeller? (merk: Det funker på eldre modeller). Eg kaller det villedende markedsføring, dårlig kundestøtte, og løgn - for det er det dei har gjort. Eg kjøpte Touch Dual i stor grad fordi den skulle vere så masse bedre enn Touch på så mange områder, og så etter 2 millioner Touch viser det seg at super-versjonene deira er like bra som deira fyrste versjon på mange områder. Eh? Berre fordi du er villig til å kjøre ein defekt Lada betyr det ikkje at me skal akseptere det, så eg er lite villig til å høyre etter når du ikkje presenterer noke som samsvarer med det som HTC har offisielt sagt og gjort hittil/gitt inntrykk av. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Berre fordi du er villig til å kjøre ein defekt Lada betyr det ikkje at me skal akseptere det, så eg er lite villig til å høyre etter når du ikkje presenterer noke som samsvarer med det som HTC har offisielt sagt og gjort hittil/gitt inntrykk av. Allright, count me out from now on. Ha et fortsatt hyggelig liv. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Noen sutrer om man vinner en million også. HTC er fantastiske mobiler. HTC lager fantastiske mobiler ja! Men som HTC bruker siden wm2003se (nå wm6) er det forunderlig at det grafiske grensesnittet plutselig er tregere, video og 3d-spill er dårligere, internett og annen menyscrolling hakker, kameraprogrammet klarer 2-3 frames per sekund... Og dette på en maskin med mye bedre spesifikasjoner enn de gamle. Jeg har hatt en del htc/qtek mobiler opp igjennom årene og jeg kan ikke si at de har hatt en treghet som har vert hindrende i bruker opplevelsen. Ved unntak av diverse mindre bra software forsøk som jeg selv er ansvarlig for. Endret 25. januar 2008 av Limbeck Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Berre fordi du er villig til å kjøre ein defekt Lada betyr det ikkje at me skal akseptere det, så eg er lite villig til å høyre etter når du ikkje presenterer noke som samsvarer med det som HTC har offisielt sagt og gjort hittil/gitt inntrykk av. Allright, count me out from now on. Ha et fortsatt hyggelig liv. Unnskyld, det var over kanten angrep på deg, og det var unødvendig. Må poengtere at det er litt rart å akseptere ting som de er, fremfor å søke forbedringer, men det er no meg. Eg brukte over 4000 på denne mobilen fordi den skulle vere så bra. Ikkje misforstå, den er bra, men den er ikkje det som vart forespeilet av HTC, og når ein Touch er bedre enn Dual på mange områder er det noke som ikkje er riktig. Så eg kan fullt ut forstå at det er folk som ønsker å presse HTC til å gjere noke med det, og blir fort provosert når folk, av ein eller annan uforståelig grunn, kaller det sutring. Kanskje det er viktig for argumentasjonen å holde det til saklige poeng, som unngår å poengtere "sutring om ytelse" og "akseptere lavmål". Det er kanskje ordene som provoserer. Lenke til kommentar
rhov23 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Noen sutrer om man vinner en million også. HTC er fantastiske mobiler. HTC lager fantastiske mobiler ja! Men som HTC bruker siden wm2003se (nå wm6) er det forunderlig at det grafiske grensesnittet plutselig er tregere, video og 3d-spill er dårligere, internett og annen menyscrolling hakker, kameraprogrammet klarer 2-3 frames per sekund... Og dette på en maskin med mye bedre spesifikasjoner enn de gamle. Jeg har hatt en del htc/qtek mobiler opp igjennom årene og jeg kan ikke si at de har hatt en treghet som har vert hindrende i bruker opplevelsen. Ved unntak av diverse mindre bra software forsøk som jeg selv er ansvarlig for. Beklager om jeg var utydelig. Min gamle qtek 2020i (htc alpine) har en mye raskere responstid på scrolling, kameraet klarer mye mer enn 2-3 frames pr sekund, den klarer video bedre, og t.o.m. 3d spill til en viss grad. Min nye HTC Touch Cruise (Polaris) er fantastisk på mange måter, men når det er drivere til hardwaren som mangler er det veldig misledende av HTC å selge disse produktene under falske premisser. Jeg er godt inne i Windows mobile-miljøet, og hadde alle forutsetninger til å kunne gjøre et godt kjøp ut i fra min kunnskap, men når ikke det er godt nok en gang, da føler jeg meg lurt. Men det spørs jo litt hvordan man ser det. Fra min synsvinkel lager htc bærbare minidatamaskiner med mobilfunksjon. Og når de skriver at minidatamaskinen har et dedikert "skjermkort", må jeg jo anta at det følger med drivere til dette! ¿Comprende? Endret 25. januar 2008 av rhov23 Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Og jeg gjentar meg selv: For å sitere noen andre fornektende fanatikere: Salige er de standhaftig utholdende, de som er tålmodige i ulykke og motgang, som ikke klager over noe som rammer dem, og som vandrer på underkastelsens sti. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Som Homer Simpson sier: Yeah, but what'cha gonna do... Har du faktisk noen argumenter å komme med? Lenke til kommentar
rhov23 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Som Homer Simpson sier: Yeah, but what'cha gonna do... Har du faktisk noen argumenter å komme med? If there's somethin' strange in your neighborhood What'cha you gonna do? CLASS ACTION! If it's somethin' weird an it won't look good What'cha gonna do? CLASS ACTION! I ain't afraida' HTC I ain't afraida' HTC If you're all alone pick up the phone An call... HTC What you gonna do? CLASS ACTION! Bustin' makes me feel good I ain't afraid a no ghosts Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Fantastisk! Denne må bare spilles inn! Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Selv om min touch ikke direkte omfattes av dette problemet, så har jeg en liten digresjon. Det har seg nemlig sånn at jeg er strålende fornøyd med min touch. Jeg kjøpte den temmelig billig, og den har stort sett det jeg behøver, selv om jeg går og tenker litt på en cruise... Etter noen ukers bruk synes jeg dog at den var litt treg, og fremfor alt irriterte det meg at jeg stadig vekk måtte lukke programmer for å frigjøre minne, og enda oftere fikk jeg beskjed om at jeg hadde for lite plass på lagringsminnet. Dette til tross for at jeg hadde installert alt som kunne installeres på minnekort akkurat der, på minnekort. Dessverre må noen ting installeres til internminnet. Så fant jeg ut at de har laget en touch med mer minne. Det hadde jo hjulpet litt. Men stadig vekk har den ikke den raskere prosessoren. Og jeg ville ikke kjøpe den med mer minne bare pga mer minne. Så, etter en stund med litt irritasjon bestemte jeg meg for å legge inn en annen rom. Dette bryter naturligvis garantien, men skitt au, jeg har ikke kjøpt den her likevel og har litt begrenset garanti og reklamasjonsrett i lengden. Og hey, min touch er bare blitt så mye mer medgjørlig. Nå er det kun de teknologiske "manglene" som kan gjøre at jeg ønsker en annen telefon. Den er blitt: Raskere (også litt overklokket, ikke til maks, men det føler jeg at ikke behøvs, ikke verdt å ta sjansen). Fått mer arbeidsminne, så jeg slipper lukke programmer så ofte Fått mer ledig internt lagringsminne Er det ikke litt skuffende at noen på gutterommet har snekret sammen noe som gjør jobben mye bedre enn htc gjør? Og at jeg må bestemme meg for å drite i garantien for å få det sånn? Jeg har stadig vekk ikke mistet noen av de funksjonene jeg setter pris på, og faktisk fått noen oppgraderinger, f.eks ting som egentlig kommer med touch dual og cruise... Slutt på min lille historie Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Som Homer Simpson sier: Yeah, but what'cha gonna do... Har du faktisk noen argumenter å komme med? Ser ingen vits i å argumentere med deg, jeg følger med i forumet både her og på smartmobil og har sett hvor mye vits det er.... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ser ingen vits i å argumentere med deg Right back at'cha! Ha et forstatt hyggelig liv. Lenke til kommentar
pokewrk Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg har hatt en del htc/qtek mobiler opp igjennom årene og jeg kan ikke si at de har hatt en treghet som har vert hindrende i bruker opplevelsen. Ved unntak av diverse mindre bra software forsøk som jeg selv er ansvarlig for. Jeg har også hatt en del qtek/htc og er kjempefornøyd. Men min nyeste tytn II er ikke helt tilfredsstillende. Jeg merker godt at den ikke leverer det jeg hadde ventet på videosiden. Selv videofiler kodet for min gamle qtek 8010 hakker og er nærmest useelige på tytn II. Jeg er overbevist om at det er manglende drivere som er grunnen til dette, og føler meg lurt av HTC. Jeg er aktiv på www.xda-developers.com og følger med på class action-sida. Det er ikke umulig at tredjeparts drivere vil løse saken på sikt, men i mine øyne burde HTC ordne opp. CorePlayer-folkene gikk jo ut før jul og lovet en ny versjon av spilleren som skulle løse htc's videoproblemer, det ser ut til at de har greid det til en viss grad. Jeg synes bare det er synd at man ikke kan klage på et produkt når man føler seg lurt uten å måtte ta imot sleske blunkesmileyer og et "synd for deg" Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det skal ha kommet en e-post fra HTCs CEO som antyder en ny driver/patch i slutten av mars: http://htcclassaction.org/responses.php#update_20080214_2 Lenke til kommentar
pokewrk Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det skal ha kommet en e-post fra HTCs CEO som antyder en ny driver/patch i slutten av mars: http://htcclassaction.org/responses.php#update_20080214_2 Jepp! Og i dag kom det enda flere positive meldinger. Vice president i HTC europe bekrefter at drivere er på vei. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det skal ha kommet en e-post fra HTCs CEO som antyder en ny driver/patch i slutten av mars: http://htcclassaction.org/responses.php#update_20080214_2 Jepp! Og i dag kom det enda flere positive meldinger. Vice president i HTC europe bekrefter at drivere er på vei. Hehe, en noe ullen "HTC-mobiler vil få drivere", får håpe det gjelder min modell da. Ellers var denne lenken meget interessant: http://www.wmexperts.com/articles/editoria...s_and_feat.html Kaster litt lys over problemet. Bra om HTC tar seg sammen og får ordnet opp i dette. AtW Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Ja den peker på et skikkelig dillemma: Et chipset med visse funksjoner betyr ikke at man får låst dem opp. I følge engadget er det snakk om en patch, ikke en driver for ATI skjermkortet: Fix coming for HTC's drivergate, sort of Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Ytterligere info fra HTC som bekrefter at det er snakk om en fix som bedrer ytelsen, uten å aktivere ATI-chipen: http://www.wmexperts.com/articles/htc_prom...re_fix_for.html Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Og jeg gjentar meg selv: LoL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg