Gå til innhold

"Marsboer" på bilde tatt av Spirit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var bare tåplig. Når man først skal lete etter liv på andre planeter ser man ikke etter ting med menneske form. For å si de sånn, alle andre partikler og steiner kunne like gjerne vert liv.

Er ikke så bra informert om denne saken, men de faktum att de bare ble tatt ett bilde er misstenklig i seg selv.

Lenke til kommentar
Dette var bare tåplig. Når man først skal lete etter liv på andre planeter ser man ikke etter ting med menneske form. For å si de sånn, alle andre partikler og steiner kunne like gjerne vert liv.

Er ikke så bra informert om denne saken, men de faktum att de bare ble tatt ett bilde er misstenklig i seg selv.

Et godt poeng det, skal man lete etter utenomgjordisk liv må man nok se etter noe annet enn en skapning med to armer og to bein. Men skulle vi omsider finne en chewbacca-liknende rase, hadde jeg ikke nølt med å skaffe meg en. :D

Willy-versjonen av bildet, derimot, var en skikkelig slager for meg, har jo lurt på hvor det ble av Willy etter barneskolen i alle år.

Lenke til kommentar
det er ikke ett vesen der som lever av stein.

På Jorda har man relativt nylig oppdaget bakterier som lever av å spise stein. Dette er en av grunnene til at det kan oppstå grotter/huler inne i fjell i løpet av geologisk sett kort tid.

Ikke nok med det! Bakterier forundrer på alle punkter. Noen bakterier lever faktisk i eller i hvert fall veldig nær plasser med vulkansk aktivitet. Det vil si, at de tåler ekstreme temperaturer. Jeg antar at det finnes bakterier og liv der vi aller minst venter det, f.eks. kanskje på månen? Håper de kan forske mer på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...