Gå til innhold

IR-blaster, Myth og MCEusb-fjernkontroll (løst, med guide)

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg har en MCE-fjernkontroll (Microsoft, USB) som jeg bruker mot Myth/Mplayer/VLC med Lirc. Dette fungerer utmerket. I tillegg har jeg to sensorer jeg kan koble på andre IR-mottakere, såkalte IR-blastere, for å kunne kontrollere andre ting, f.eks selve TV'n, stereoanlegget og digitaltv-boksen.

Nå har jeg koblet en slik sensor på IR-mottakeren på stereoanlegget. Når jeg nå bruker fjernkontrollen til stereoanlegget, ser jeg at det blinker på IR-mottakeren til MCE-fjernkontrollen. Altså oppdager den signalene sensoren mottar, men irw viser ikke noe output.

Jeg har søkt en del på google om hvordan man setter opp en slik IR-blaster, men har ikke helt funnet noe jeg skjønner noe av. I tillegg går de fleste dokumentene ut på at man har en seriell IR-blaster, og bruker /dev/tty* til å kommunisere, men i dette tilfellet går det altså igjennom /dev/lirc0.

Om noen har erfaringer eller tanker om dette vil jeg gjerne vite, for jeg er veldig interessert i å kunne gå fra tre fjernkontroller til èn, i tillegg til at det hadde vært veldig morsomt å bare få til :)

EDIT: om jeg kjører cat /dev/lirc0 får jeg output både med MCE-fjernkontrollen, og fjernkontrollen for stereoanlegget. Så det handler vel bare om å få MCE-kontrollen til å sende riktige signaler til stereoanlegget..

EDIT:

Jeg har nå funnet ut av det meste, og en liten guide finnes her.

Endret av Izte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...