AudunSæther Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Hepp. Jeg har en MCE-fjernkontroll (Microsoft, USB) som jeg bruker mot Myth/Mplayer/VLC med Lirc. Dette fungerer utmerket. I tillegg har jeg to sensorer jeg kan koble på andre IR-mottakere, såkalte IR-blastere, for å kunne kontrollere andre ting, f.eks selve TV'n, stereoanlegget og digitaltv-boksen. Nå har jeg koblet en slik sensor på IR-mottakeren på stereoanlegget. Når jeg nå bruker fjernkontrollen til stereoanlegget, ser jeg at det blinker på IR-mottakeren til MCE-fjernkontrollen. Altså oppdager den signalene sensoren mottar, men irw viser ikke noe output. Jeg har søkt en del på google om hvordan man setter opp en slik IR-blaster, men har ikke helt funnet noe jeg skjønner noe av. I tillegg går de fleste dokumentene ut på at man har en seriell IR-blaster, og bruker /dev/tty* til å kommunisere, men i dette tilfellet går det altså igjennom /dev/lirc0. Om noen har erfaringer eller tanker om dette vil jeg gjerne vite, for jeg er veldig interessert i å kunne gå fra tre fjernkontroller til èn, i tillegg til at det hadde vært veldig morsomt å bare få til EDIT: om jeg kjører cat /dev/lirc0 får jeg output både med MCE-fjernkontrollen, og fjernkontrollen for stereoanlegget. Så det handler vel bare om å få MCE-kontrollen til å sende riktige signaler til stereoanlegget.. EDIT: Jeg har nå funnet ut av det meste, og en liten guide finnes her. Endret 23. januar 2008 av Izte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå