plankeby Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg har ikke hatt noe "forhold" til wma tidigere, men nå som jeg skal få en del CD-plater over på mp3 spiller fikk jeg et lite dilemma. Skal rippe CD-spor i windows media player 11. Så hva er det beste lydtekniske valget av WMA kontra MP3 ?? ser et WMA komprimerer data hardere på samme bithastighet. Er ingen stor lydfreak. Ønsker ikke tips om andre format, en de nevnte her. Er formatene såpass like at det nærmest blir synsing om kvalitet? Endret 22. januar 2008 av plankeby Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 ikke bruk wmp... blir bare rot. skaff en gratis, grei ripper som f.eks cdex og rip til mp3 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) ikke bruk wmp... blir bare rot. skaff en gratis, grei ripper som f.eks cdex og rip til mp3 OK. Ser at mediaplayer også kan rippe til MP3. Har programmet "easy CD-DA Extractor" fra før, som har vært brukt til nå. Media player 11 er aktuell fordi den er godt integrert med støtte til funksjoner hos Sansa MP3 spiller, og ho som skal gjøre dette ønsker at det er lettest mulig. Dessuten finner MP 11 også coverbilde til platene (ikke så viktig, men kjekt). Endret 22. januar 2008 av plankeby Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 ikke bruk wmp... blir bare rot. skaff en gratis, grei ripper som f.eks cdex og rip til mp3 OK. Ser at mediaplayer også kan rippe til MP3. Har programmet "easy CD-DA Extractor" fra før, som har vært brukt til nå. Media player 11 er aktuell fordi den er godt integrert med støtte til funksjoner hos Sansa MP3 spiller, og ho som skal gjøre dette ønsker at det er lettest mulig. Dessuten finner MP 11 også coverbilde til platene (ikke så viktig, men kjekt). Det gjør mediamonkey og og det er bare å sette sansaen i msc modus istedetfor mtp så trenger du ikke noe program eller noe småræva windows portabel media player dings Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Takk for tips. Her ikke Sansa spilleren hos meg. Skal finne ut sammen med ho som nå eier spilleren om hvilken rippe og overføringsløsning (til Sansaen) ho syntes er greiest. Ingen av oss kjøper musikk til å laste ned (velger å kjøpe original CD til 80-90 kr). Lenke til kommentar
Toff Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Ripper de til AAC 256kbps jeg.. Syns det funker flott! Samme bitraten som i iTunes Pluss. Men, du skal tydeligvis ikke bruke iTunes, og da har du sikkert ikke en iPod. Jeg vet ikke om du kan spille av AAC filer i Windows Media Player 11, eller på andre MP3-spillere enn iPod'er.. Men det kan godt hende! Ripp til MP3 du.. Det funker til det meste! Endret 24. januar 2008 av Toff Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Bruk gjerne Windows Media Player 11. Har gjort det selv og det fungerer glimrende. Rippet da i MP3 med bitrate satt til 320 kbit/s. For min del er 320 kbits minimum når man skal rippe pga. lydkvalitet. Riktignok vil filene ta større plass, men det er verdt det spør du meg! Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Takk for innspill her. Det skal over på en Sandisk Sansa (e260) spiller. Lenke til kommentar
vallente_82 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 For min del er 320 kbits minimum når man skal rippe pga. lydkvalitet. Veit du kva bitrate cdene er produsert med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå