Gå til innhold

Kvalitet på Blu-ray

mhm.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
300 har mye grain. Nesten på grensen til ufint, men lyden er såpass god at det veier opp. Dèjàvú hadde såvidt jeg husker fint bilde.

Jeg husker faktisk at jeg irriterte meg over dette når jeg så den på kino - jeg trodde det var noe galt med fremvisningen.

Lenke til kommentar
Planet earth er veldig bra. Er noen fantastisk nydelige bilder på den. Dersom man liker naturdokumentarer er den et must. Den er ganske dyr, men den er så absolutt verdt det. Dessuten så får man over 10 timer med film.

Fins den i sone 2?

http://Blu-ray.liesinc.net/

Sone A varianten er sonefri, det samme er Sone B-utgaven. Gå for sistnevnte, den varer litt lenger (den amerikanske er kuttet ned slik at hver episode kun varer 55 minutt eller noe slik) og har Richard Attenborough som kommentator, i motsetning til Sigourney Weaver.

Lenke til kommentar

Som sagt, Blu-ray-filmar varierar i biletekvalitet frå utgivelse til utgivelse. Sjølv bruker eg vanlegvis å sjekke omtale på HighDefDigest før eg kjøper. Der gir dei karakter for film, biletekvalitet og lydkvalitet kvar for seg. Merk at dei har ein tendens til å avsløre litt vel mykje av historia i filmdelen av omtalane, so det kan vere lurt å hoppe over denne.

For å finne HighDefDigest sine Blu-ray-omtalar:

1. Gå hit.

2. Klikk på "Blu-ray" oppe til venstre.

3. Klikk på "Blu-ray Reviews".

Eg skulle gjerne ha gitt ei direktelenke, men den geniale teksterstattaren til diskusjon.no insisterar på å sette inn bindestrek mellom "blu" og "ray", og øydelegg dermed ein del nettadresser.

Sjølv har eg om lag 50 Blu-ray-filmar i samlinga, alle med god biletekvalitet. Dei som har imponert meg mest er Planet Earth og, litt overraskande, Sky Captain and the World of Tomorrow.

Kay

Lenke til kommentar
Geofrank: Sjekk ebay.co.uk. Så får du dem til å sende den tollfritt

Jeg takler ikke auksjoner. Jeg har tvangstanker mot slike konsepter.

Kjøpte min fra cdon. Du må kanskje vente en liten stund siden de importerer den. Tok ikke mer enn en uke før jeg fikk den, så det var ikke så veldig problematisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...