Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Russeboble - et veteranprosjekt

norida

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og tre til har nettopp spleisa på russeboble 1303 s 1974 til 16 000. Den er EU-godkjent til høsten 2008, men er likevel litt skrall...

Den er litt skadet av rust, og uheldigvis er det rust på stigtrinnet, noe som kan være vanskelig å ordne på eller få godkjent, har jeg skjønt?

I tillegg er det rust i lyktene, noe som heller ikke vil bli godkjent, og jeg har vansker for å finne H4-innsatser... Hjelp?

Motoren fusker litt og har litt lekkasje, men det er vel ikke å vente annet av en så gammel boble.

Vi fikk med sort skai-stoff til å trekke om setene, så vi trenger hjelp til det. Tips?

Men det sålangt største problemet er at den er ganske nylakkert (1998), så det vil være dumt å male den rød. Vi tenker nå i andre baner som f.eks vannbasert maling eller folie. Er det noen med erfaring?

Og som en hver skikkelig russebil trenger vi selvsagt et ordentlig anlegg. Dvs et anlegg. Vi stiller ikke så høye krav...

Er det noen som har noen slags erfaring fra "ettersikring" av veteranbobler? Jeg synes det er litt guffent å kjøre mine beste venner i en blikkboks..:S Og noen som vet noe om hvordan man fikser bilbelter i baksetet? Det finnes nemlig ikke på disse oldingsbilene! Men det igjen er krav for russebiler. Dessuten føler jeg meg bittelitt tryggere som sjåfør (jeg er eneste med lappen på bilen vår - heldig meg. not)

Det jeg egentlig spør om her er vel om det er noen som har noe særlig erfaring med veteranbobler? Som kan gi meg tips til kontakter, linker, firmaer eller forum?

Setter stor pris på hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...