Fromage Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Har kjøpt et aksesspunkt Cnet CWA-854. Har problemer med å få koblet den til internett. Har koblet nettverkskabel til en stasjonær pc og får til å komme meg inn på innstillingene. Den bærbare PC-en kobler til aksesspunktet så det er greit. Men jeg får ikke internett til å virke. Den stasjonære PC-en er koblet til internett via et usbwlankort og funker greit. Er det slik at det må være en nettverksbro mellom lankortet og wlankortet på PC-en? Har prøvd dette, men har ikke fått det til. Tror kanskje det er noe jeg må gjøre med ipadressene, men vet ikke helt. Hva er forresten gateway i dette tilfellet her? Er det det trådløse nettverkskortet eller er det AP? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Gateway er den IP til router/firewall som deler ut IP adresser uten en DHCP server får du bare en IP Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Gateway er den IP til router/firewall som deler ut IP adresser uten en DHCP server får du bare en IP Fikk det til etter 1017 forsøk med ulike løsninger Måtte sette ap til samme ssid som nettet jeg skulle spre, pluss samme wpakryptering. Gateway ble ruteren som sender signalet fra nabohuset 192.168.1.1 Måtte også ha bridge mellom nettverkskort og trådløst kort på den stasjonære. Ap måtte også settes som ap+wds. Artig men tidkrevende. Et lite spørsmål: Hvilken løsning må jeg ha hvis jeg skal ha AP slik at jeg ikke trenger å ha på datamaskinen (den stasjonære)hele tiden? Kan sette AP opp som klient, men ikke som ap og wds samtidig. Jeg må kanskje ha en vanlig ruter i tillegg da kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå