Gå til innhold

Kompletts Gamer Premium

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp kjøpt følgende PC og lurer da på hva andre synes om denne?

Skal bli brukt til spill og grafikk.

Også lurer jeg litt på hva folk har av erfaringer med PC fra Komplett. Har aldri kjøpt PC før, men bygd selv fra deler. Kommer alle ekstradelene som er med komponentene med? Ekstra skruer, DVD-er og mer? Eller må jeg be om at de sender det med? Andre ting jeg må passe på?

Tusen takk for alle tilbakemeldinger på forskudd !

Her er min konfigurasjon:

• Komplett Gamer Premium i60 Xtreme
  • Strømkabel PC m/Jord 2m rett plugg
  • Nero 7 OEM 1i Programvare OEM Vista kompatibel
  • Colin McRae: DIRT,for PC
  • CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD, for XP/Vista
  • Norman IC,1 år lisens, Virus Control,OEM, kun for PC solgt med OS
  • Musmatte Blå 4/6mm
  • Støtsikker PC-eske
  • Antec Nine Hundred sort miditower,Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)
  • Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,140mm Fan, 8xSATA, SLI
  • Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX,Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16
  • Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte
  • Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX
  • Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM
  • Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM
  • Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM
  • USB2 multikortleser 3.5" sort,for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)
  • Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE Black OEM
  • NEC DVD-brenner AD-5200A IDE OEM Black DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)
  • XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz
  • Logitech diNovo Edge Norsk trådløst keyboard
  • Logitech MX Revolution Cordless Laser Mouse
  • Qpad|CT, Black, Large, 4mm, Gamingmatte med Hybratek overflate og glidz
  • Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD
  • MS COA Label Windows Vista Ultimate Norsk
  • MS Win Vista Ultimate Norsk DVD 32bit
  • MS MANUALS Win Vista Ultimate Norsk, Komp
  • MS ROYALTY Vista Ultimate En,No,Sv,Fi,Da
  • Garanti 3 år - Sende inn PC sendes av kunde til Komplett.no
  • Support Komplett.no - Komplett sin egen telefon/mail support
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC`n er helt toppers den!

Alt jeg har kjøpt av data (utenom skjermen) har jeg kjøpt hos Komplett, og jeg er rett og slett strålende fornøyd med alt. De er ikke alltid billigst (relativt sjelden egentlig) men de tar det igjen på alt annet. Kjappe å sende, hyggelige og raske på support uansett hva du spør om og alt jeg har kjøpt har fungert. Eneste en vifte i nytt kabinett som skrantet litt, men da sendte de en ny med en gang, uten et spørsmål eller om å få den andre i retur. Ikke det at de har så mye bruk for en ussel kabinett-vifte, men likevel :p

Også syns jeg siden deres er helt overlegen når det gjelder å finne frem til ting. Alt er oversiktlig og ryddig, men med alt av info. Jeg syns det også er viktig. Selv en som besøker siden deres for første gang finner fort frem. Og kanskje har de kapret en del kunder på akkurat det? Jeg hater iallfall å virre rundt på en side som er rotete oppbygd.

Dette var vel litt på siden av det du spurte om, men jeg ville bare påpeke det ;)

PC`n din kommer ferdig montert og testet, klar til bruk. Oppdatere drivere skal være det eneste, om du i det hele tatt må det. Og i enkelte tilfeller kan en BIOS-flash være greit og/eller nødvendig. Men det er vel på eldre modeller kanskje.

Alt du trenger følger med, og du får sikkert esken som hovedkortet lå i, der ligger det sikkert diverse kabler som du kanskje får bruk for.

Software, DVD`er og alt annet er selvsagt også inkludert.

Det kan jo selvsagt skje en glipp, men det er iallfall slik det pleier å være og skal være hos de.

Ikke alle er like fornøyde. Jeg har sett tråder der de syns Komplett er trege å sende ut varene, og diverse andre saker som har irritert. Da har de kanskje vært uheldige. Jeg har da i så fall vært heldig hver eneste gang. Og det begynner å bli noen ordrer nå.

Bestilte også en julegave tirsdag før jul, så sent som klokken 21. Den var jaggu "Sendt" en time senere. Så at de tar kundene og julegaver på alvor er også bevist :thumbup:

Ble mye skryt her nå, men du spurte hva vi (jeg) syns, så da så :D

Lenke til kommentar

du kunne spart litt på å kjøpt et 8800gts 512 kort, de yter like bra og noen ganger bedre enn gtx. eneste er vel at gtx kort er litt bedre når det kommer til oppløsninger over 1680*1050, dvs fra 24" skjerm og oppover.

ikke ser jeg behovet for 2 dvd brenner heller, og hvorfor to forskjellige? og ikke minst, hvorfor gikk du for IDE spillere? s-ata har tatt over nå, prisen er den samme og det er flere fordeler med det.

det ser også ut til at du har bestillt 2 forskjellige musematter.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Spirre >

Skjerm: Jeg skal kjøre to skjermer (22" pluss 17") på det kortet når jeg jobber med grafikk så var usikker på hvilket jeg burde kjøpe. Så tenkte at å legge i noen kroner ekstra bare for å være sikker. Men du har nok rett i at det var unødvendig.

Brennere: Jeg kopierer en del plater så slipper å kopiere fra dvd til harddisk til dvd igjen. Men et godt tips angående s-ata, har ikke sjekket det :)

Musematter: Den blå matten var med systemet gratis. Den andre matten for å sjekke om gamer-matter er så presise som de sier. Har ikke testet dem før.

Takk for god tilbakemelding ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Spirre > Jeg har to forskjellige brennere fordi jeg ikke er sikker på hvilken som var best i det systemet jeg konfigurerte. Når jeg får testet det har jeg en hoved-DVD som jeg bruker mest (den jeg liker best), og en annen til kopiering. Bedre å ha en som er virkelig bra enn å få to som ikke fungerer etter min smak. Slik gjør jeg en helgardering. Utseende kommer nok i andre rekke. ;)

Lenke til kommentar

HøttenTøtt >

SLI oppsett: Ja, har det i tankene dersom jeg skal oppgradere igjen. Bare å sette inn et kort til. Når prisene på dette kortet går ned.

Prosessor: Ville spare den tusenlappen som det kostet å hive på litt ekstra. Men du har nok rett i at jeg burde ha gått for den beste.

Raptoren: Ser det er veldig forskjellige meninger om den. Og var obs på at den støyer litt. Jeg vil nok ha maskinen i skap uansett så vil ikke bli altfor plaget håper jeg :) Håper den ekstra farten vil veie opp :)

Takk for tilbakemeldingen ! :thumbup:

Spirre >

Jeg tror nok jeg blir mest fornøyd med Nec sin jeg også. Vi får se :-)

Lenke til kommentar

når det gjelder raptoren, jeg har selv den gamle 74gb utgaven og er storfornøyd. nå har jeg gjordt den klar for dual boot med vista når jeg en gang skulle føle for å legge inn det, så jeg har ikke plass til spill på den lengre, men da jeg brukte den til xp og spill, så merka jeg en fin forskjell i lastetid og installering og slikt.

det er filbehandling den er sterk på. men nå har jeg hatt den i over 3 år, så de nyeste diskene på markedet har korta ned kraftig på ytelses differansen.

det stemmer at den bråker litt, men det er kun knatring du hører, og kun når den blir brukt mye. for min del er knatringa bare kos og henger i fra gammelt av. tilbake i win 95/98 dagene så var det en fordel å ha en disk du hørte jobba, da var det lettere å finne ut om maskina hadde kræsja eller bare var treig ;)

jeg pleier å si at dersom du ikke har noe imot å betale 1500,- for en 150gb disk, så kan du bare kjøpe den. men om du er på et budsjett så er det ikke så lurt.

den egner seg godt til operativ system og installerte spill.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...