Gå til innhold

12k PC fra prisguiden, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Her er min PC med Antec nine hundred Kabinett, https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=63960

1. Men som alle ser så ser den jo ut som noe som har falt ned fra Enterprise i Startrek....

2.Så jeg lurte på om Antec P182, http://www.hardware.no/artikler/aatte_kabinetter/44234/10 (konklusjon og test om flere kabinetter), kan gjøre samme susen?

3.Jeg har i tillegg valgt Kjøler:Thermalright ULTRA120 Extreme.

4. Jeg har også valgt 2x Crossfire HD3870 graf og hovedkort og har hørt at det blir mindre nm (enn SLI GT), så kortene blir kjøligere.

Mitt spørsmål er:

1a) Vil Antec 182 (kabinett) + Thermalright ULTRA120 Extreme (Kjøling) gi meg nok kjøling til mine to graf kort?

2a) Og Evt. hvis jeg legger til et tredje kort engang?

3a) Går det også med overklokking?

Sidequestion: Er 620 watt nok strøm for denne PCen?

Takk for svar på forhånd, Christian!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du ikke hvem som vant testen? ;)

Jeg har ikke direkte kjennskap til noen av de, men Nine Hundred får jo mye skryt overalt, og siden du er bekymret ang nok kjøling, så er vel det et godt valg. Tror ikke det hadde vunnet testen hvis det bråket noe vannvittig i forhold til det andre :)

Så; kjøling eller litt ekstra lyd?

Det som er av lyd vil jeg tro kommer fra vifter, og de kan du jo dempe når du ikke spiller. Under spill så hører du de sikkert ikke uansett pga høy lyd eller headset.

1a) Vil Antec 182 (kabinett) + Thermalright ULTRA120 Extreme (Kjøling) gi meg nok kjøling til mine to graf kort?

2a) Og Evt. hvis jeg legger til et tredje kort engang?

3a) Går det også med overklokking?

Ultra120 Extreme er jo en CPU-kjøler, så den vil ikke ha noe å si på skjermkortene dine.

Skal du ha to skjermkort så anbefales det at det er bra gjennomtrekk i kabinettet, og Nine Hundred var jo meget kjølig og fint iflg testen.

Ang et tredje kort så har jeg ikke peiling på hvordan det arter seg i Crossfire, knapt nok i SLI siden det er ganske ferskt. Men da gjelder det jo enda mer enn før; MYE luft og gjennomtrekk i kabinettet. Og igjen blir Nine Hundred det beste valget?

Ang overklokking så har også skjermkortene egne kjølere som skal ta seg av den biten, også ved overklokking. I tillegg til at du må ha (nå repeterer jeg igjen) GOD kjøling i kabinettet.

3 skjermkort vil sitte veldig tett og du bør også da ha en vifte eller to som blåser luften bort fra kortene og UT av kabinettet.

Du må bare lese tester og omtaler når den tid kommer, og se hvilke kort som er best til sånne oppsett.

Eller det vil si; hvis du i det hele tatt planlegger/vurderer 3 kort, så må du allerede begynne å tenke på hvilket hovedkort som egner seg best, og hvilke skjermkort som gir deg best resultat. Ellers kan det bli dyrt om du må kjøpe mye nytt om en stund. Eller du har kanskje kontroll på den biten? :)

Syns det var verdt å nevne det iallfall.

Sidequestion: Er 620 watt nok strøm for denne PCen?

ATI og AMD er ikke mine sterkeste side, men det kan gå - selv om jeg syns det hørtes litt lite ut. 700w+ er normalt anbefalt ved flere skjermkort.

Og da er det vel unødvendig å si hvordan det vil gå med 620w hvis du kjøper enda et skjermkort :)

Edit; Som sagt så er ikke ATI min sterkeste side, så jeg måtte ut i www og se litt :D

Tallene fra denne testen kan tyde på at du faktisk klarer deg med 620w. My bad :)

Men det spørs vel også hvor mye annet av "dingser" du putter inni der.

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...