Dr.X Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Heisann alle dere som har P4 (Hvordan kan man.. ) http://213.221.104.186/pcmax/forum/portal....&id=8095&page=2 Kanskje den er old men jeg har hvertfall aldri sett det. Noe for ok.no tenkte jeg på! Senker tempen en del gitt =) Mvh Dr.X Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hmm.. Kan ikke Tysk da men.. Etter som jeg skjønte det så tok han av Heat Spreader elelr ka den kalles. Og såblei CPU kaldere? WTF? Hmm.. jaja. .har AMD jeg! :-? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Hmm.. Kan ikke Tysk da men.. Etter som jeg skjønte det så tok han av Heat Spreader elelr ka den kalles. Og såblei CPU kaldere? WTF? Hmm.. jaja. .har AMD jeg! :-? Yup, det var det han gjorde. Så for alle som tør å "skjære på CPU'n" sett i gang. Så får dere enda noen MHZ ut av P4'n Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hmm.. Kan ikke Tysk da men.. Etter som jeg skjønte det så tok han av Heat Spreader elelr ka den kalles. Og såblei CPU kaldere? WTF? Hmm.. jaja. .har AMD jeg! :-? Yup, det var det han gjorde. Så for alle som tør å "skjære på CPU'n" sett i gang. Så får dere enda noen MHZ ut av P4'n Nice, men kan man ødelegge en AMD, vist man får Kjølepata utover cpu.en? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Hmm.. Kan ikke Tysk da men.. Etter som jeg skjønte det så tok han av Heat Spreader elelr ka den kalles. Og såblei CPU kaldere? WTF? Hmm.. jaja. .har AMD jeg! :-? Yup, det var det han gjorde. Så for alle som tør å "skjære på CPU'n" sett i gang. Så får dere enda noen MHZ ut av P4'n Nice, men kan man ødelegge en AMD, vist man får Kjølepata utover cpu.en? Hmm.. siden kjølepasta leder veldig lite strøm tror jeg ikke at det har så veldig mye å si. Bare du prøver å holde den unna L1 og L2 broene! Kjøp isopropanol og rens hele sjiten! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Kansje jeg får prøve dette på min 1.6 nw @ 2.4? Jeg skal ha meg ny cpu i mai... Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 hey! det der blir jo "nesten" som en adm kjerne! Klart det blir kaldere når man får bedre kontakt mellom kjernen og kontaktflate på kjøleribba Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Skal slenge det der i trynet i til neste person som sier P4 er kalder pga. heatspreader i neste AMD-Intel diskusjon. Når blir neste btw? gleder meg litt... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Noen som har noen gode grunner til hvorfor jeg IKKE burde prøve dette? Kan vel kanskje avlegge en "rapport" her etterpå for de andre som lurer på om dette funker. Hvis dere ikke ser flere inlegg fra meg så kan dere ta det som et "Nei, det funker ikke". Oversatt (med babelfish): As the first must you with a small slotted bolt turner the Heatspreader easily lever off. You will fast state that it concerns only few millimeters. If we look at ourselves more exactly, we see that the Heatspreader is fastened with a kind silicone. In order to split this, we take a sharp Cuttermesser. You must drive the blade approx. for 5mm out and split then the silicone rundrum. After we the silicone splits have, we can take the Heatspreader off with light pressure. _ like it see can be the thermal compound very porous; thus no optimal heat transfer is guaranteed. With a lint free cloth we deseam the THOSE cleanly. Now we can lay either a better thermal compound on, e.g. Arctic Silver 3, and the Heatspreader again draufsetzen (for the clip radiators) or, as I made it, without Heatspreader to install. Please pays attention not to too firmly tighten the radiator since otherwise that can take the damage. We come now to splinter nests the part of the whole action, the temperatures! As can see it above on the diagram, the temperatures sink around a multiple: in idle are always still it whole 7°C, under load 4°C. As CCU I had a 2400MHz@3420MHz, which corresponds to a FSB of 190MHz. _ natural be it a CCU with the new c1 Stepping, but in addition it in a another article more experience. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Joda, den er old Men det hindrer deg jo ikke Ulempen er at core er skjør, i følge det jeg har lest, skjørere en AMD...? Så du ta det med i risikoanalysene. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Joda, den er old Men det hindrer deg jo ikke Ulempen er at core er skjør, i følge det jeg har lest, skjørere en AMD...? Så du ta det med i risikoanalysene. Har du en Shim så skal det noe til å knuse kjernen, syns nå jeg da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 HURRA!! Jeg får snart raskere maskin! Ikke fordet jeg fått bedre kjøling og kan klokke høyere, men fordet CPU'n er drept og jeg må kjøpe ny. Joda. Heat-spreaderen var montert med noe som kan kalles kjøle-gummi. Triste saker. Og core'n var speilblank! Får man dette til så får man utvilsomt mye bedre varmeoverføring. Det som gikk galt: Å skjære med kniv rundt heatspreaderen er så og si dømt til å mislykkes. Jeg skærte over noen av banene som ligger oppå CPU'en. (De som går fra core og til pinnene under). Noe som burde gå er å begynne i hjørnene og "knekke" heatspreaderen litt opp så man kan jobbe seg rundt med et bittelite skrujern eller noe. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 HURRA!! Jeg får snart raskere maskin! Ikke fordet jeg fått bedre kjøling og kan klokke høyere, men fordet CPU'n er drept og jeg må kjøpe ny. Joda. Heat-spreaderen var montert med noe som kan kalles kjøle-gummi. Triste saker. Og core'n var speilblank! Får man dette til så får man utvilsomt mye bedre varmeoverføring. Det som gikk galt: Å skjære med kniv rundt heatspreaderen er så og si dømt til å mislykkes. Jeg skærte over noen av banene som ligger oppå CPU'en. (De som går fra core og til pinnene under). Noe som burde gå er å begynne i hjørnene og "knekke" heatspreaderen litt opp så man kan jobbe seg rundt med et bittelite skrujern eller noe. Haha, nå vet jeg om en som er sinnssykt blid ! Jaja.. beklager da Lenke til kommentar
DCP Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg tviler på at den holder min nye Swiftec MCX 4000B Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg tar det ikke så veldig tungt. Var fullstednig klar over at det var stor risiko for å "fucke-up". Syns ikke kjerna på P4 så så veldig skjør ut i forhold til AMD. har man en kjøler med god festemekanisme så burde den holde fint. Problemet er å fjerne heatspreaderen uten å mose kretsene på oversiden av CPU. P4-kjerna gir forresten ny mening til uttrykket "speilblank". Heelt plan, blank og ikke så mye som en bokstav på den. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hvis noen vil se hvor fin og blank en P4 core er: http://home.no/exdeath/pictures/Data/Temp/P4_core.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå