Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mini Cooper Stasjonsvogn

Carman

Det er kommet en ny mini cooper stasjonsvogn som heter Clubman som de flese sikkert har fått med seg...  

59 stemmer

1. 1. Hva syntes du om den?

• Jeg syntes den er kjempefin
      10
    • Jeg syntes den er helt grei
      23
    • Jeg syntes den er stygg
      26

Anbefalte innlegg

Det er kommet en ny mini cooper stasjonsvogn som heter Clubman som de flese sikkert har fått med seg... Hva syntes du om den?

2hn6ghz.jpg

2uigo3s.jpg

25hflop.jpg

xcnps2.jpg

Uten å måtte slå ned baksetet er bagasjeplassen på 260 liter i Mini Clubman, som kom på markedet 10. november i fjor. En annen fordel med Clubman er at passasjerene i baksetet får åtte cm større benplass enn i en vanlig Mini.

Innstigningen til baksetet er enkel, takket være en bakhengslet dør som finnes på bilens høyre side.

Formen på den delte lastedøren bak får sikkert noen til å tenke på gamle forgjengere som Austin Mini Countryman, Morris Mini Traveller og Mini Clubman Estate, som ble solgt i tidsrommet 1960-1982. Disse modellene skal ifølge BMW, som produserer Mini, ha vært inspirasjonskilder for Mini Clubman.

Mini Clubman kommer i tre ulike motoralternativer:

Toppmodellen er en MINI Cooper S Clubman, med en 1,6 liters firesylindret motor med twinturbo, direkteinnsprøytning og hele 175 hk. 0-100 km/t går unna på 7,6 sekunder og toppfarten er på 224 km/t. Drivstofforbruket skal være på 0,63 liter per mil ved blandet kjøring.

Mini Cooper Clubman kommer med en 1,6 liters firesylindret motor på 120 hk. Den skal greie 0-100 km/t på 9,8 sekunder. Toppfarten ligger like over 200 km/t. Forbruket skal være på 0,55 liter per mil, med et CO2-utslipp på 132 g/km.

Mini Cooper D Clubman kommer med en 1,6 liters turbodiesel som yter 110 hk. Med hjelp av en overboost-funksjon skal den greie 0-100 km/t på 10.4 sekunder. Toppfarten er på 193 km/t. BMW lover et forbruk på 0,41 liter per mil ved blandet kjøring - med et CO2-utslipp på 109 g/km

Som sakt har de laget Mini Clubman etter den tidligere Morris Mini Estate...

hx6r0j.jpg

znwn7p.jpg

Jeg syntes den er fin selv, men syntes den har alt for stor bremse stripe... og baklyktene er kansje noe små.... bakdørene liker jeg veldig godt.. men de paser bedre på Mazda RX- 8...

9qlms7.jpg

Carman...

Kilder: www.automotor.no + google...

Endret av Carman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvekjørt Mini Clubman og fant ut at den vanlige 120 hk motoret ble for liten.

Har lyst å bytte ut Mini Cooper S'en min, i en Mini Clubman S, men den er jo svinedyr. Spurte om de kunne levere den helt blå (uten det grå, men det var tydeligvis umulig).

Personlig synes jeg den "vanlige" Mini Cooper S'en er den peneste.

Clubmannen blir nok litt penere med riktig styling, og lakkering av det grå bak....

Lenke til kommentar

Jeg kan spare begeistringen for Clubman. Gamleminien i Clubmanutgave med treverk er stilig, men på BMW sin mini blir det for plastikkaktig. Jeg er ikke spesiellt begeistret for retrodesign, og liker bedre biler der man ikke prøver å kopiere gamle modeller. Men nye mini er hakket bedre enn new beetle som bare er latterlig.

Lenke til kommentar
Jeg synes den er fin så jeg kjøpte en!

Enig i at sølv stolper bak ikker så fint (muligens ok med enkelte farger).

Min er rød med svart på tak og speil og stolper bak. Ikke fullt så "frisør-bil" da.

Kjøpte du den ny? Evt. pris og bilder?

gå på finn...

Lenke til kommentar
Jeg synes den er fin så jeg kjøpte en!

Enig i at sølv stolper bak ikker så fint (muligens ok med enkelte farger).

Min er rød med svart på tak og speil og stolper bak. Ikke fullt så "frisør-bil" da.

Kjøpte du den ny? Evt. pris og bilder?

Ja, kjøpte den ny. Cooper D, gikk ikke akkurat amok på utstyr (syke priser, f.eks 23.000 for å BYTTE 15" alu til 17", 21.000 for nav, hallo), men ble likevel 300.000. Nå er den for skitten til å ta bilder...

Fin å kjøre. Veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...