Gå til innhold

68grader på en XP2100 med Swiftech MCX462+

GeCcO

Anbefalte innlegg

Med min CPU kjørende på sign hastighet har jeg maks 48C @ 18C romtemp (målt med DD5 sensor helt inntil core med AS3). Dette er med Titan Alu (satt til å suge uten sidepanel på). Med kraftigere vifte er jeg nede i 44C (med sidepanel på).

Har aldri vært over 50C og om det skjer er det slutt på CPU, så jeg ville oppdatert BIOS da den kan umulig vise korrekt da min CPU avgir 113W (normal 130+ teoretisk) ved sign hastighet (tbredA standard V core 1.5V).

Et lite ps til dere som lar viften blåse: hva tror du skjer med Chipset når den får den varme luften fra CPU over seg? La viften suge, chipset avgir ikke så mye varme, samt at viften får det bedre ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På en Swiftech MCX462.. Er det best at viften skal suge luften bort eller blåse ned?

Det avhenger av oppsettet. Jeg har fått vesentlig bedre resultater ved å la viften suge via 80-120mm adapter, mens ved bruk av 80mm vifte har det ikke hatt noen store innvirkninger. En fordel ved å la viften suge står i mitt forrige svar (chipset vil ikke få varm luft rundt seg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...