Gå til innhold

Har du en blogg? - Link, forklar og diskuter!

Snorre

Anbefalte innlegg

Blogging er jo blitt et veldig populært fenomen på internett. Denne publikasjonsformen har gjort det mulig for enkeltmennesket å dele sine tanker, erfaringer og meninger om nesten hva de vil! Det finnes utrolig mange eksempler på gode blogger. Noen blogger er politisk orienterte, andre handler om bloggerens liv, mens noen bare skriver om alt mellom himmel og jord. Så til spørsmålet i emnetittelen, har du en blogg? Isåfall, hvor har du bloggen (lenke), hva handler den om, og hva er ditt formål med den?

Selv opprettet jeg en blogg for et par måneder siden. Denne finner dere her (www.orresnei.blogspot.com). Den heter så mye som "Blog about Life, the Universe and Everything", sterkt inspirert av boken med samme navn. For de som ikke vet hvilken bok jeg snakker om er det selvsagt boken i Hitchhiker's Guide to the Galaxy (Douglas Adam). Har forløplig kun tre innlegg, to på engelsk og en på norsk. Har ingen mål om å gjøre det til en ukentlig spalte eller noe. Jeg skriver rett og slett om saker som interesserer meg, og om noen får nytte av å lese det er det bare fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke blogg selv, men min kjære har det ;) Hun synes det med blogging er ganske genialt og morsomt, selv syns jeg det er en genial måte å kan vise og skrive sin mening om alt mulig!

Bloggen!

Tror hun settet veldig pris på hvis dere stikken innom en tur å legger igjenn en kommentar :wee:

Vil btw kommentere at jeg selv har stort sett bare lest 1 bok i hele mitt liv uten å sovne, og det er Hitchhiker's Guide to the Galaxy! Den var bare helt genial, lo hele veien :p

Endret av ElemeNts
Lenke til kommentar

Jeg laget en blogg back in the day (februar 2006) fordi jeg følte for å skrive ned noe organisert om skolen jeg gikk på: http://zealuu.blogspot.com/

Dersom man googler "Årstad Videregående Skole", finner man bloggen min som et resultat på side 2, noe jeg forsåvidt ikke var klar over før Nie (her på forumet) gjorde meg oppmerksom på det. Og det er vel omtrent så langt min heller begrensede berømmelse rekker.

Jeg skriver om saker, ikke meg selv. Hyppige emner er vel spill, religionspolitikk, skoler og skolepolitikk, og ellers spesielle ting jeg synes fortjener oppmerksomhet. Skriver også på norsk, fordi jeg ikke har noen ambisjoner om å nå ut til et internasjonalt publikum. Det er vel heller et fåtall av sakene det skrives om som ville interessert folk utenfor kongerikets grenser.

Den kom for øvrig i vinden igjen da medialinjen på Laksevåg VGS ble belemret med Marianne Bergvall som lærer, og det ble like mye oppstyr der som hos oss - med den forskjellen at hun dro inn media og påtok seg en offerrolle denne gangen ("lærer som ble "stemt ut" av elevene fordi hun "ikke lot dem spille spill i timene"" - BA en gang i høst).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har i hvert fall en blogg da...

Å si hva den handler om er ikke så lett, for jeg skriver om alt mulig egentlig.

Bloggen min er primært min ventil, hvor jeg får ting ut, enten det er ting jeg er frustrert over eller glad for.

Ellers så synes jeg bare at den har et kult navn :p

litt.sinna.no

Lenke til kommentar
Jeg har i hvert fall en blogg da...

Å si hva den handler om er ikke så lett, for jeg skriver om alt mulig egentlig.

Bloggen min er primært min ventil, hvor jeg får ting ut, enten det er ting jeg er frustrert over eller glad for.

Ellers så synes jeg bare at den har et kult navn :p

litt.sinna.no

Bloggen din er driit kul da=D dette er helt sikkert et noobe spørsmål... men det er html ikkesant..? =D

Lenke til kommentar
Bloggen din er driit kul da=D dette er helt sikkert et noobe spørsmål... men det er html ikkesant..? =D

Tusen takk :D

Det finnes da massevis av flott blogger der ute, tror egentlig ikke min er spesielt fin sammenlignet med mange andre.

Jeg bruker forøvrig Wordpress som kan lastes ned herfra

Synes det er ganske så fantastisk egentlig...

Lenke til kommentar
Følte for å lage meg en blogg i år jeg også, lese på den kan dere gjøre her.

Den handler stort sett om min hverdag, eller saker som opptar meg. Legg gjerne igjen kommentarer! :)

Flott blogg det der da....

Men klarer du å skrive så mange artikler som det der fremmover så blir jeg mektig imponert....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Har da en blogg jeg også;)

Den trenger besøk, og ihvertfall kommentarer! Her er den:)

Skriver om litt av hvert egentlig... Til høsten blir det nok mer om studier osv. Kom gjerne med forslag til hva jeg skal skrive om :)

Lenke til kommentar
Følte for å lage meg en blogg i år jeg også, lese på den kan dere gjøre her.

Den handler stort sett om min hverdag, eller saker som opptar meg. Legg gjerne igjen kommentarer! :)

Flott blogg det der da....

Men klarer du å skrive så mange artikler som det der fremmover så blir jeg mektig imponert....

Takk. Jeg skal prøve, så du får bare følge med ;-D

Lenke til kommentar

Jeg har da en blogg jeg også. En filmblogg rettere sagt. Det startet i desember i fjor da jeg fikk lyst til å lage en liten blogg hvor jeg skrev anmeldelser av de siste filmene jeg hadde sett. Jeg begynte med å lage alt selv og oppdatere siden lokalt. Men så ble siden større og jeg skrev flere og flere anmeldelser så tilslutt orket jeg ikke mer og installerte wordpress istedet. Et helt fantastisk system spørr du meg!

Nå har jeg skrevet godt over 50 anmeldelser siden desember i fjor og det blir flere og flere. Jeg har også planer om å begynne og skrive om andre ting enn bare anmeldelser, så fremt det har med film å gjøre.

Bloggen kan dere finne her!

Kom gjerne med forslag til ting dere synes jeg kan blogge om eller ting dere synes jeg skal ta med på siden min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...