Gå til innhold

PC-Skjerm til 360 - funker det bra?

Zorlee

Anbefalte innlegg

Heisann!

For øyeblikket sitter jeg med en gammel 21" vanlig TV. Den er grei nok den, men jeg kjenner at jeg gjerne skulle likt HD oppløsning, etter å ha spilt 360 hos kamerater som har HDTV.

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en HDTV (Tatung eller lignende), men jeg sliter virkelig med å lange ut 5000+ for en TV. Derfor så jeg litt rundt, og fant ut at en kan bruke PC LCD skjermer å spille Xbox 360 på.

Jeg lurer på om dette fungerer bra? Hvordan blir det i forhold til f.eks. Tatung MCAK (med unntak av størrelse selvfølgelig) Jeg så at en del skrev at du får HD oppløsning på disse skjermene, er det fakta? Er litt i tvil her.

Jeg tenker å skaffe enten en ny eller brukt LCD skjerm (hvis dette fungerer bra, vel og merke) i prisklassen 1500-2000,- ca.

Hva har dere å anbefale meg? Er det enkelte ting jeg må være obs på?

Trenger ikke nødvendigvis å være kjempestor, men widescreen er selvfølgelig ønskelig.

På forhånd tusen hjertelig takk for deres svar, tid og tolmodighet.

Og takk for et kjempeflott forum =)

Zorlee..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte Dell 20'' Widescreen LCD en stund, fungerte veldig fint! :D Ble veldig bra bilde. Men jeg syns det ble litt lite, hvertfall når jeg satt i sofaen på rommet, men med 32'' Philips har jeg ingen problemer med størrelsen :)

Men, det kommer ann på hvor langt unna du skal sitte. Skal du ha 30'' LCD PC skjerm så blir det veldig dyrt, og 20'' kan bli litt lite til "konsoll spilling". Sitter man som man ville gjort på en PC, så vil det fungere utmerket med en 20'' :D

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet med pc-skjermer og 360. Jeg har en skjerm med akkurat samme oppløsning som du har, og da vil du måtte svelge kameler mtp 1:1 pixelmapping. 1680/1050=1.6 (din oppløsning) Widescreen har et forhold som er 16/9=~1.8. Det er ingen oppløsninger på 360'en som har en ratio på 1.6 så her vil det aldri bli perfekt dessverre.

Selv har jeg overlevd lenge med denne løsningen, men nå som jeg har kjøpt full hd plasma tv regner jeg med å selge den modda 360'en min og kjøpe en med hdmi for full effekt (siden tv'en kun tar 1080p over hdmi). Så hvis noen er på markedet for en 360 som tar brente spill så send meg en PM ;)

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Jeg lurer bare på hvordan oppløsningne blir? Blir det HD-oppløsning?

HD oppøsning(720p eller 1080p):

1280*720 og 1920*1080, så 1680*1050 er HD oppløsning ja, men er ikke standard HD oppløsning(ikke at det har noe å si).

Men som nevnt tidligere, så er denne skjermen 16:10 format, mens vanlig widescreen(vanlige TV'er og HD oppløsninger) er 16:9. Og Xbox 360 har ikke 16:10 instilliger, men bruk 1600*1200 eller noe, så strekker den bildet. Fungerte helt fint for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...