Svetlana Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei! Jeg har et spørsmål som jeg håpet noen kunne svart meg på. Jeg forstår det slik at primærkvoten gjelder ut det året man fyller 21, så lenge man ikke har forbedret eller tatt noen fag på nytt. Dersom man eksempelvis har gått på musikk- eller idrettslinjen på vgs får man generell studiekompetanse, men har ikke mulighet til å velge realfag (som man naturlig nok trenger på medisin, veterinær, ingeniør, etc.) Hvis man tar et år etterpå som privatist der man tar disse fagene, havner man fremdeles i primærkvoten da? Fagene blir jo likevel tatt for første gang, de blir ikke tatt på nytt eller forbedret... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Under reform 94 gjorde du det. Med kunnskapsløftet er jeg ikke sikker. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 dette med alder er jeg usikker på, men kan fortelle deg såpass, at så lenge du har tatt opp et fag for første gang, så konkurerer du fortsatt i primærkvoten. Lykke til videre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå