xavi Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei Jeg har fått meg en ny PC som jeg ønsker å holde ren for virus, spyware, spam etc. Det var med en 1. års lisens med Norman antivirus, og det skal vist være noe beskyttelse som hører med Windows XP, men er usikker på om dette holder mål. Hvilke programmer/tiltak og forhåndsregler er å anbefale? (bør være gratis) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Ja skal gi noen tips. Når det gjelder spyware så er denne og anbefale. Superantispyware free Forhindre at spyware kommer inn. http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html Er du bak en ruter så holde nok windows brannmur. Har du lyst til og prøve en brannmur så er denne bra. http://www.personalfirewall.comodo.com/ Litt rengjøring er greit. CCleaner Tillegg til dette defragmere jevnlig+ Ta med denne så får du defragmert sidevekselfil og registert. Pagedefrag Viss du har mistanke om at det er noe grums du ikke får fjernet. Poster du en logg fra denne her i forumet. http://www.trendsecure.com/portal/en-US/to...ckthis/download Da skulle du være godt sikkerhet Endret 22. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hvis man ønsker realtime-beskyttelse (programmet overvåker systemet i nå-tid), så kan man vurdere betalingsversjonen til SAS. Ellers så er gratisversjonen til SAS glimrende som antispywareprog Vet ikke så mye om Norman, men vil tro det er en fin sikkerhetspakke? (antivirus, brannmur ....) Vet ikke hvilken nettleverandør du har, men enkelte tilbyr en gratislisens fra en av de kjente sikkerhetsprodusentene (Symantec, Norman, F-secure etc.) som kan være et alt. til versjonen du fikk med på pc-kjøpet. Lenke til kommentar
xavi Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 OK, skal prøve noen av de du nevnte SNIPPSAT. Takker for gode svar! Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 HeiJeg har fått meg en ny PC som jeg ønsker å holde ren for virus, spyware, spam etc. Det var med en 1. års lisens med Norman antivirus, og det skal vist være noe beskyttelse som hører med Windows XP, men er usikker på om dette holder mål. Hvilke programmer/tiltak og forhåndsregler er å anbefale? (bør være gratis) Ikke bruk Internet Explorer... bruk Firefox eller Opera! Lenke til kommentar
mkon Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Altså at norton føkger med er jo en sak, men den kan bli slitsom til tider. Fungere nok for de fleste, men er litt resurskrevende. Mange greie programmer ovenfor, men kan anbefale nod32 eller evt nod Eset smart security. KOster lite, bruker lite av systemet og tar det meste. Firewall og antivirus i et Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå