Grizzler Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg har planer om å kjøpe en ny tv. Har en gammel bilderør tv fra rund 1980. Og føler det er på tide å bytte ut. Har lyst på en 32" LCD, vil ikke ha den for stor av flere årsaker. Bor på hybel (er student) så har ikke så stor plass, og skal spille Nintendo Wii, ps2, ps3, se tv osv. Og da vil jeg ikke ha det for stort i forhold til signalene, liker ikke "oppblåste" bilder. Må ha vga utgang (trenger ikke dvi) , hdmi . Og HDReady (720p) trenger vel egentlig ikkje 1080p . Har sett litt på den Tatungen som aller snakker om, men får jeg noe "mye" bedre om jeg blar opp et par lapper til? Eller må du opp mye mer for å få enda bedre (snakker da om 12-15k). Er student så har ikke tenkt å bruke 20k på tv, men når jeg først skal oppgradere så vil jeg ha en som jeg kan ha i kanskje 10 år framover. Har ikke så veeeldig mye peiling på tv, men ser at det som skiller seg ut er blandt anna det med kontrast. Mens billig tver har si 1000:1 i kontrast, så kan de mer dyrere tvene ha ca 10000:1 . Hva har kontrast nivået egentlig å si? Så kan noen gi meg spesifikke modeller de vil anbefale, eller skal jeg bare ta den Tatungen som mange andre har. Liker heller ikke å gå i butikken å bare kjøpe meg en tv, vil gjøre litt research før jeg kjøper meg noe sånt Endret 22. januar 2008 av Grizzler Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hjelp til og finne TV'n din: Skjekk ut hva folk sier her. Noter deg ned modellnummeret og gå på butikker og se om du finner disse TV'ene. Da får du se om hvor bra TV'en er... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Fra 8-10 000,- får du knall 32" i dag, som gir langt bedre bilde enn tatung . LG sin LB75, samsung sin R8 og M8, sony sin D3000 - alle disse er knalltver med bra bilde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå