Gå til innhold

hva slags utvidelseskort kan jeg bruke i maskinen min?

Spr0cket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det sitter en plastdings i utvidelsesporten din, ta ut denne og se på den, da formen på den viser hva slags port du har.

- Om "dingsen" er litt over 5 cm bred og rektangulær har du en PCMCIA-port, også kalt Cardbus. Hvis hullet er 3 mm tykt har du Cardbus type 1 (vanligst), er det 5 mm tykt har du cardbus type 2, og Cardbus type 3 har 10 mm tykt hull.

- Om dingsen er 54 mm bred og L-formet har du Expresscard 54-port

- om dingsen er 34 mm bred og rektangulær har du Expresscard 34-port.

- Cardbus type 1 kan brukes i både cardbus 1, 2 og 3-porter

- cardbus type 2 kan brukes i cardbus 2 og 3-porter

- i en Cardbus 3-port kan du putte inn to enheter av type cardbus 1 eller 2

- Expresscard 34-kort kan puttes inn i expresscard 54-port.

utover det jeg har nevnt her er portene ikke kompatible med hverandre.

Lenke til kommentar
Hadde du på netshop.no klikket på teknisk info og deretter vis alle spesifikasjoner ville du funnet at maskinen har et stk ExpressCard/54 utvidelsesspor.

Men det er da innebygget 802.11a/b/g trådløst kort i den maskinen.

japp, og det innebygde kortet er like stabilt som en pyramide av klinkekuler :)

artig at du skulle si det der med vis alle spesifikasjoner, det oppdaget jeg like etter at du hadde posta. :)

Lenke til kommentar

Merkverdig at det Intel PRO/Wireless 3945ABG skulle være ustabilt.

Har samme kort i min T60 (er jo standardkortet i Centrino plattformen før Santa Rosa). Har ikke opplevd at mitt er ustabilt i det hele. Men det er klart at byggkvalitet og driverimplementering er av ikke uvesentlig betydning.

Lenke til kommentar
Merkverdig at det Intel PRO/Wireless 3945ABG skulle være ustabilt.

Har samme kort i min T60 (er jo standardkortet i Centrino plattformen før Santa Rosa). Har ikke opplevd at mitt er ustabilt i det hele. Men det er klart at byggkvalitet og driverimplementering er av ikke uvesentlig betydning.

kanskje enda viktigere at routeren man kobler mot er stabil. tanken bak dette ekspansjonskortet er å knytte det til en ny dlink 11n router som jeg skal kjøpe i stedet for den gamle og ustabile jeg har nå.

kan det stemme at dette nettverkskortet (selv om det påstår å kjøre 11g) ikke klarer 11g sammen med min gamle smc-router? jeg har et vagt minne om at 11g-varianten som denne routeren støttet var brand native og i beta da routeren ble sluppet. får 108 på de andre maskinene mine, men der har jeg da også smc klientkort.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...