Gå til innhold

Ingen LAN/WLAN synkronisering i activesync?

Anbefalte innlegg

God kveld!

Sitter her å prøver desperat å få til synkronisering mellom min HTC s730 og laptop.

Synkronisering via USB er ikke noe problem, men så kom jeg til å tenke på at dette hadde vært genialt med synkronisering via WLAN, da hele jobben har WLAN dekning, så da kunne jeg ha synkronisert e-post osv uansett hvor jeg er på jobben, uten å være bundet til laptoppen på kontoret.

Så jeg sjekket tilkoblings alternativene til activesync, men der var det ikke noen lan innstillinger (v 4.5 av AS).

Greit tenkte jeg, og søker litt på internett etter måter å koble til activesync via lan, og det eneste jeg finner er instruksjoner for å gjøre det med eldre versjoner av activesync (3.0-3.8).

Greit, jeg laster ned 3.8, men der er det ingen lan tilkoblinger. faktisk kommer jeg ikke engang inn på tilkbolings innstillingene til activesync, da den automatisk starter veiviseren når jeg prøver å gå inn der.

Så jeg prøver en ennå eldre versjon, 3.0. Nei, ingen ting der heller.

Jeg søker litt mer på nettet, og jo da, flere bilder viser lan mulighet i activesync, men jeg klarer ikke å finne noe.

Så det jeg lurer på er: Finnes det muligheter i activesync for å synkronisere via lan?

Om ikke, har det noen gang vært mulig? og om det har det vært mulig, hvorfor i helvete har det blitt fjernet?

takker for all hjelp.

og hvis dette er feil forum, kan en moderator flytte den til riktig?

[EDIT] Jeg satt her i kveldstimene å lekte litt med telefonen min, og fant da ut at så lange jeg har trådløs dekning, så er det ikke noe problem å synkronisere e-post osv. da all jobb mailen er exchange-epost. WM6 har, som jeg hadde glemt, glimrende støtte for synkronisering med exchange servere.

Det eneste jeg trenger nå er å finne ut hvordan jeg får den til å kun synkronisere når den er koblet på trådløst. Hvis ikke kan jeg risikere noen alvorlige regninger i fremtiden pga dataoverføring til mobilen.

Ovenstående spørsmål gjelder fortsatt (det om activesync) da det hadde vært interesant å vite, men det har ikke prioritet noe mer.

Hovedspørsmålet nå er da om noen vet om det går å begrense VM6 til å kun synkronisere exchange e-posten når den er koblet til wlan, og ikkenår den er koblet til 3G/HSPDA.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...