Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc - går på men av igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også noe av det samme problemet, men min slår seg gjerne av hvis den loader ( feks bytte char i wow, ny server i cod4 etc ) Nå har maskina stått på over nattan og det har ikke skjedd noe. Jeg kjøpte meg et nytt kabinett og ram for en uke siden. Etter at jeg satt i alt i det nye kabinettet så begynte den å fuske sånn. Jeg fikk meg et Lian-Li kabinettog etter dette har det vært sånn, hadde aldri noe sånt med det gamle kabinettet. Byttet også tilbake den gamle rammen for å se om det var problemet, men det var det ikke.

hvordan kortslutter jeg de greiene da? :s skjønte ikke helt guiden....

Det du gjør: Du ser at det er streket med penn 2 punkter på den kontakten? Stapp en binders inn der.. voala så har du strøm :)

Eller sluttet krets som det heter på fint..

Pass også på at strømmen ikke er i når du gjør dette :p Litt dumt å få strømsjokk :p

Endret av killkid

ok, funka ikke utenfor kabinettet heller, tror det har noe med prosessoren å gjøre, ble veldig varm osv under, sikkert vanlig det, men huska en gang når jeg hadde alt kobla til og den var på i en ca 8 sek, kom det opp på sjermen "Warning, overclocking failed" elns + masse annen skrift jeg ikke fikk tid til å lese... Denne warningen var med rød skrift da.....

og en ting til, da jeg monterte prosessoren, etter jeg hadde hatt den nedi og skulle lukke "hanken/hendelen" ned, var den litt treg, og jeg måtte bruke en del kraft for å få den ned.... vet ikke helt om det er normalt :s

Endret av MasterCard
Gjest Slettet+6132

Hva det er dette for slags hjelp?

Bruke binders ned i ATX-kontakt for å jumpstarte ett system (tilkoblet hk)

Er dere gale? :)

@MasterCard:

Ikke knot mer nå.

Få en mer erfaren bygger til å hjelpe deg.

Å jumpstarte PSU for testing er en ting ("binderstrikset").

Det er noe man gjør for *å teste PSU*.

For å "jumpstarte" systmemet med hk utenfor kabinett (på en trefjøl/pappeske), så kortslutter man enkelt pinnene der Pwr-sw ledning fra kabinett skal på.

Med f.eks. en skrutrekker.

Meget enkelt.

det ekke min cpu, bare bilde tatt fra hardware guiden.... Men slik jeg forklarte det, kan det ha noe å si?

ok, funka ikke utenfor kabinettet heller, tror det har noe med prosessoren å gjøre, ble veldig varm osv under, sikkert vanlig det, men huska en gang når jeg hadde alt kobla til og den var på i en ca 8 sek, kom det opp på sjermen "Warning, overclocking failed" elns + masse annen skrift jeg ikke fikk tid til å lese... Denne warningen var med rød skrift da.....

og en ting til, da jeg monterte prosessoren, etter jeg hadde hatt den nedi og skulle lukke "hanken/hendelen" ned, var den litt treg, og jeg måtte bruke en del kraft for å få den ned.... vet ikke helt om det er normalt :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...