Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc - går på men av igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også noe av det samme problemet, men min slår seg gjerne av hvis den loader ( feks bytte char i wow, ny server i cod4 etc ) Nå har maskina stått på over nattan og det har ikke skjedd noe. Jeg kjøpte meg et nytt kabinett og ram for en uke siden. Etter at jeg satt i alt i det nye kabinettet så begynte den å fuske sånn. Jeg fikk meg et Lian-Li kabinettog etter dette har det vært sånn, hadde aldri noe sånt med det gamle kabinettet. Byttet også tilbake den gamle rammen for å se om det var problemet, men det var det ikke.

Lenke til kommentar
hvordan kortslutter jeg de greiene da? :s skjønte ikke helt guiden....

Det du gjør: Du ser at det er streket med penn 2 punkter på den kontakten? Stapp en binders inn der.. voala så har du strøm :)

Eller sluttet krets som det heter på fint..

Pass også på at strømmen ikke er i når du gjør dette :p Litt dumt å få strømsjokk :p

Endret av killkid
Lenke til kommentar

ok, funka ikke utenfor kabinettet heller, tror det har noe med prosessoren å gjøre, ble veldig varm osv under, sikkert vanlig det, men huska en gang når jeg hadde alt kobla til og den var på i en ca 8 sek, kom det opp på sjermen "Warning, overclocking failed" elns + masse annen skrift jeg ikke fikk tid til å lese... Denne warningen var med rød skrift da.....

og en ting til, da jeg monterte prosessoren, etter jeg hadde hatt den nedi og skulle lukke "hanken/hendelen" ned, var den litt treg, og jeg måtte bruke en del kraft for å få den ned.... vet ikke helt om det er normalt :s

Endret av MasterCard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva det er dette for slags hjelp?

Bruke binders ned i ATX-kontakt for å jumpstarte ett system (tilkoblet hk)

Er dere gale? :)

@MasterCard:

Ikke knot mer nå.

Få en mer erfaren bygger til å hjelpe deg.

Å jumpstarte PSU for testing er en ting ("binderstrikset").

Det er noe man gjør for *å teste PSU*.

For å "jumpstarte" systmemet med hk utenfor kabinett (på en trefjøl/pappeske), så kortslutter man enkelt pinnene der Pwr-sw ledning fra kabinett skal på.

Med f.eks. en skrutrekker.

Meget enkelt.

Lenke til kommentar

det ekke min cpu, bare bilde tatt fra hardware guiden.... Men slik jeg forklarte det, kan det ha noe å si?

ok, funka ikke utenfor kabinettet heller, tror det har noe med prosessoren å gjøre, ble veldig varm osv under, sikkert vanlig det, men huska en gang når jeg hadde alt kobla til og den var på i en ca 8 sek, kom det opp på sjermen "Warning, overclocking failed" elns + masse annen skrift jeg ikke fikk tid til å lese... Denne warningen var med rød skrift da.....

og en ting til, da jeg monterte prosessoren, etter jeg hadde hatt den nedi og skulle lukke "hanken/hendelen" ned, var den litt treg, og jeg måtte bruke en del kraft for å få den ned.... vet ikke helt om det er normalt :s

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er normalt at det skal være spenn ja.

Det noen forveksler med skeiv IHS ("lokket" skal være litt skjevt for å skape press).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...