Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc - går på men av igjen

Anbefalte innlegg

heisann nettopp fått ny pc og satt den sammen selv.... Men når jeg skal starte den går den på, alle vifter osv går, men så etter alt fra 1-10 sec går den av igjen.... får opp bildet på sjermen når den er på lenge nok til at det kommer opp.... Noen som vet hva som kan være problemet?!?

- Takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du koblet til evt. strøm til skjermkortet?

Samme symptomer eksisterer for skjermkort som ikke har koblet til strøm.

Akkurat samme skjer da på en del skjermkort. Husker 6800 ultra fungerte fint uten ekstra strøm, mens 6800 gt kort som ikke hadde strøm gjorde akkurat samme som her. Bare pep i noen sekunder og maskinen slo seg av.

Evt. Skift psu.

Lenke til kommentar

mente ikke uten ram :p hehe. Med ram, men uten sjermen koblet til.

har prøvd med 1 ram brikke i flere slotter osv, men da var "reset" ledningen i... har det noe å si? :s må skaffe meg en annen strømforsyning. har en på gammle pcen, men den er sånn ca 5 år gammel så er sikkert ikke nok :p

Piper ikke når den starter, og jeg har satt i strøm til sjermkortet ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om reset-ledning sitter i eller ikke betyr ingenting med mindre kabinettet har en "stuck" reset-knapp.

Symptomene her minner veldig om en som ikke har klart å montere kjøler.

Da vil systemet (Bios) sikre "instant shutdown" ila få sekunder via CPU'ens innebygde "overheat protection".

Lenke til kommentar
Om reset-ledning sitter i eller ikke betyr ingenting med mindre kabinettet har en "stuck" reset-knapp.

Da vil systemet (Bios) sikre "instant shutdown" ila få sekunder via CPU'ens innebygde "overheat protection".

hmm ok, hvordan fungerer det? altså, er enda et symptom på dette at hvis jeg prøver å slå på pcen flere ganger på rad så tar det mindre og mindre til før pcen slår seg av? Kan godt hende jeg ikke har montert kjøleren helt skikkelig.

Men nå tok jeg av kjøleren for å prøve å montere på nytt... den der "leiren" som det ser ut som, er jo blitt most utover.... :p

og tusen takk for foreløbig svar, må legge meg nå, men håper på god hjelp til imorgen og videre hvis problemene forsetter

<3

Endret av MasterCard
Lenke til kommentar

hmm ok, hvordan fungerer det? altså, er enda et symptom på dette at hvis jeg prøver å slå på pcen flere ganger på rad så tar det mindre og mindre til før pcen slår seg av? Kan godt hende jeg ikke har montert kjøleren helt skikkelig.

Men nå tok jeg av kjøleren for å prøve å montere på nytt... den der "leiren" som det ser ut som, er jo blitt most utover.... :p

og tusen takk for foreløbig svar, må legge meg nå, men håper på god hjelp til imorgen og videre hvis problemene forsetter

<3

Denne "leiren" du snakker om er kjølepasta, og hjelper med å overføre varme fra cpu til kjøleren.

Forrige gang jeg var nær noe i nærheten, så var det at jeg måtte bruke 16A og ikke 10A.. Den ville kun gå få sekunder på 10A..

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har akkurat det samme problemet, eller, ihvertfall symptomene!

Jeg har kjøpt Intel Core 2 Duo E6550, 2GB minne og MSI P35 Neo hovedkort. Disse har jeg satt sammen med FOXconn 8800GT. Alt bestillt fredag 18. Januar

Fikk delene igår, og det dobbelt opp siden jeg skulle bygge det samme for en venn av meg. VI koblet det akkurat likt, slik vi kunne se i alle fall. Men faktum er at hans virker, og at min får strøm, alle vifter går, til den da random mellom 1 sekund til og med 30 sekunder; slår seg av. Den slår seg også på igjen av seg selv om jeg ikke slår av PSU.

Har tatt av CPU-kjøler 5-6 ganger, byttet minne-slot, clear CMOS, osv osv. Noen forslag?

BTW; skjermen min får ikke bilde uansett hvor lenge datamaskinen er i gang.

Endret av dricco
Lenke til kommentar

Siden begge har msi p35 så sikkert der problemet ligger, regner med at dere ikke kommer i bios eller klarer å oppdatetere det så da er det vel bare å sta en jangs å sende det inn å be om å få et annet hovedkort..

Men er ikke 100% sikkert at det er hovedkortet men det tyder veldig på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Siden begge har msi p35 så sikkert der problemet ligger, regner med at dere ikke kommer i bios eller klarer å oppdatetere det så da er det vel bare å sta en jangs å sende det inn å be om å få et annet hovedkort..

Men er ikke 100% sikkert at det er hovedkortet men det tyder veldig på det.

OK.

Det betyr altså at Komplett selger en totalt utestet kombo?

Virker lite sannsynlig. :hmm:

Dersom man ikke er vant til å bygge/sette sammen PC-er i deler, er sannsynligheten for "no-boot" godt over 50% vil jeg si.

Kan være det uten at jeg vet om det er tilfellet her.

Lenke til kommentar

Jeg drev og testet litt nå. Tok hovedkortet ut av kabinettet for å sjekke om det virket da, og det gjorde det.. bilde og alt, uten at den slår seg av. Skal når prøve å sette det inn i et annet kabinett.. Foreslår at du prøver det samme, og om det virker, prøve å bytte kabinett.

Som sagt virket denne komboen for kompisen min.. jeg har bare alltid uflaks og får det defekte, eller det med problemer.

Sjekk også for at det ikke er noen ekstra skruer bak hovedkortet som er borti kortet.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...