Håkki Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Klarer ikke å bestemme meg om hvilket hovedkort jeg skal velge for det nye oppsettet mitt. Jeg har noen kriterier for hovedkortet: * DDR2 * Støtte for PCIe x8 RAID kontoller * LGA 775 * "Støtte" for vannkjøling på chipset * PCIe 2.0 (mer fremtidssikker) Har tenkt litt på Abit iX38 QuadGT. Vet at det går fint med kontroller på dette, men det eneste som dreper litt er at den har fått lav minnebånnbredde på tester jeg har lest og at det blir litt vanskelig med vannkjøling på chipsetet. NB har litt spesielle festehull så jeg kan ikke bruke vanelige blokker. Hvis man modder f.eks en Apogee AM2 kan det gå fint. På SB er det et lite problem pga PCIe portene. No vet jeg ikke hvilket PCIe port kontrolleren virker på. Ifølge Nizzen funker kun x8 kontrolleren hans i den blå porten, mens en x4 virket i den svarte (som kjører x4 elektronisk). Hvis den virker i det svarte sloten vil kontrolleren ligge over chipsettet og gjøre det litt vanskelig for vannblokken. Hvis den funker i det andre blå sloten er det ingen fare med SB. Har sett litt på DFI LANParty LT X38-T2R, men det er ingen steder i Norge som selger den og jeg vet ikke om det kan bli problemer med en RAID kontroller. Dette kortet stiller veldig stert siden her blir det ingen konfliker med vannkjling på chipsetet. Fargen er ikke optimal, men det kan man leve med. Noen tanker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå