Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen finner ikke hardisker eller Dvd/Brennere, hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc med disse spesifikasjonene:

Hovedkort Asus Crosshair nForce 590: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323537

Minne : Crucial Ballistics PC8500 1 G x4

Skjermkort: Asus Geforce 8800 GTX

Lydkort : Sound Blastet Fatality Gamer Edition

Hardisker : 3x 750 G S-ATA Western Digital, 1 500 G S-ATA Western Digital, 1 250 G S-ATA Western Digital og en 200 G Maxtor S-ATA

Kombi Blu-Ray og HD DVD spiller fra LG

Samsung DVD Brenner

Problemet jeg får er når jeg kobler til hardiskene? Jeg har 6 S-ATA plasser på hovedkortet.. Når jeg kobler til alle disse både med hardisker og dvd og brenner så varier det med å ikke finne noen disker til å finne noen hardisker eller dvden og brenneren. Jeg mangler to slots til de to siste hardiskene så da kjøpte jeg meg en S-ATA kontroller, den fant den, men virket ikke tror jeg..

Så hva skjer? Jeg fikk endelig koblet til alle.. og S-ATA inngang 1 og 4 finner ingenting.. Finner de andre nå, men plugger jeg inn i de to finner den ingenting. Plutselig finner den ikke de andre heller.. Har det noe mwed hvordan du koblere diskene og sata brenner og sata dvd? Jeg har prøvd alt både i bios og fysisk på kortet.. Er det noe jeg har gjort feil eller er hovedkortet derfekt? Vennligst hjelp.

Takk på forhånd:)

Mvh Daniel Delsett

Endret av dandel58
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gjetter på at strømforsyningen din ikke greier å dra i gang alle diskene dine.

strø,mforesyningen er en MIST 1000 W så tror det går hehe.. fant ut at det er to to første 750 giga diskene mine som ikek blir registrert. den finner de andre.. så de er sikekrt defekte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...