Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker en jente som er opptatt.

Gjest Guest_Action01_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Action01_*

Hei alle sammen.

Jeg går i 9.klasse og liker en jente i 10.klasse som er sammen med en annen kar. Jeg går og tenker på henne heletiden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen.

Jeg går i 9.klasse og liker en jente i 10.klasse som er sammen med en annen kar. Jeg går og tenker på henne heletiden...

Kjærtsten hennes er en udugelig kar som bryr seg null om henne ser det ut som, snakker aldri med henne og driver henne til vanvidd men hun tør ikke gjøre noe med det, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. selv om det kanskje ser ut som det ikke er noe bra forhold, men jeg vil ikke ødelegge, og hvis de skulle gjøre det slutt så er jeg likevel redd for to ting.

1. Hun begynner på vidregående neste år, og mange nye spennende gutter der, regner jeg med.

2. Vennefella. Jeg har blitt god venn med henne og "gjengen" men ikke sånn virkelig gode venner. Jeg vil selvsagt prøve meg, men som sagt, vil ikke ødelegge noe.

Hva skal jeg gjøre? Ødelegge forholdet dems? Droppe det og angre lenge? Eller satse på et vennskap og aldri ha noe sjanse?

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor skal han ikke det? Jeg har alltid tenkt sånn før, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal tenke sånn? Jeg sier go for it. Ikke nødvendigvis ødelegg for dem, men få henne til å like deg sånn at hun dumper fyren og blir sammen med deg. Trenger ikke å få henne til å bli utro mot han for at de skal slå opp ;) if you catch my drift.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Takk for svar, først og fremst :)

men nå: Hva skal jeg gjøre for og unngå vennefella? :/ Og er det virkelig noe og satse på hvis det varer ikke lengre enn et halvt år + sommeren? evt. mindre hvis det tar litt tid.

Lenke til kommentar

For det første. Hvis du tar en annens kjæreste så ser det bare ikke bra ut. Ingen liker sånne folk. Og hvis ho kommer rett ut av et forhold, tror du at hun er klar til å være sammen med deg? Hvis ikke dere har kjemi sammen, så går det bare ikke uansett...

Lenke til kommentar
For det første. Hvis du tar en annens kjæreste så ser det bare ikke bra ut. Ingen liker sånne folk. Og hvis ho kommer rett ut av et forhold, tror du at hun er klar til å være sammen med deg? Hvis ikke dere har kjemi sammen, så går det bare ikke uansett...

Tror den delen kommer veldig ann på om det var hun som slo opp eller ikke, hva de slo opp for og hvordan hun er som person.

Det er samme om folk liker sånne typer eller ikke, så lenge paret det er snakk om passer sammen og er lykkelige sammen. Da skal de ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar
For det første. Hvis du tar en annens kjæreste så ser det bare ikke bra ut. Ingen liker sånne folk.

Ta, som i med makt mener du? Har han snakket om det? Er da hennes valg, han kan da ikke bebreides for å like henne regner jeg med du er enig i.

Og hvis ho kommer rett ut av et forhold, tror du at hun er klar til å være sammen med deg?

Igjen; hvorfor ikke? Hvis han har observert riktig (en annen sak) ville det ikke vært det helt store tapet.

Hvis ikke dere har kjemi sammen, så går det bare ikke uansett...

Ditto omvendt.

Lenke til kommentar
Ta, som i med makt mener du? Har han snakket om det? Er da hennes valg, han kan da ikke bebreides for å like henne regner jeg med du er enig i.

Hva hadde du følt for en person dersom han la ann på kjæresten din og så forlot hun deg for han?

Igjen; hvorfor ikke? Hvis han har observert riktig (en annen sak) ville det ikke vært det helt store tapet.

Selvfølgelig kan han like henne, men han trenger ikke gjøre noe før hun er ute av forholdet og har vært det et par uker.

Ditto omvendt.

Et forhold uten kjemi er nytteløst. Jeg vet ikke hvor du har kjøpt kjærestene dine (hvis du noen gang har hatt noen), men det kan da ikke ha funket bra...

Til trådstarter:

- Hvis jenta slår opp med fyren og du venter et par uker på å prøve deg på henne, så burde det gå bra. Men du kan jo snakke med henne imens. Det er ikke mye du kan gjøre for å unngå vennefella, hvis det blir sånn, så er det nok best sånn...

Lenke til kommentar

Jeg liker postene dine Nora og jeg er egentlig ganske enig, men jeg var litt desperat, kjæresten hennes har nå begynt og ignorere henne og bare går når de snakker sammen siden hun hadde snakket med en kar på en fest (Nothing happened). Hun trenger trøste, og ikke en ny kjærste, jeg satser på vennefella, takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Jeg liker postene dine Nora og jeg er egentlig ganske enig, men jeg var litt desperat, kjæresten hennes har nå begynt og ignorere henne og bare går når de snakker sammen siden hun hadde snakket med en kar på en fest (Nothing happened). Hun trenger trøste, og ikke en ny kjærste, jeg satser på vennefella, takk for alle svar.

Jeg tror du har gjort et fornuftig valg ;) Kanskje det skjer noe mer mellom dere etter hvert ;) Lykke til :)

Et lite tips: Små komplimenter hjelper alltid. (Eks. Så pen du var i dag, har du gjort noe spesiellt?)

Lenke til kommentar

Hva hadde du følt for en person dersom han la ann på kjæresten din og så forlot hun deg for han?

Den personen jeg hadde følt for var nok dama som velvitende spilte med. Kan ikke bebreide fyren hvis med mindre han har vært en drittsekk eller han kun gjør det kast og bruk (går forøvrig under det samme). Sier ikke jeg hadde begynt å like fyren bedre akkurat, men hvis jeg stiller meg selv i samme situasjon gjør han ikke noe etisk galt.

Selvfølgelig kan han like henne, men han trenger ikke gjøre noe før hun er ute av forholdet og har vært det et par uker.

Du mener at hannkjønn ikke skal ha lov å snakke med dette kvinnemennesket fordi hun har "forhold" medaljongen rundt halsen? HAN trenger ikke "gjøre" noe? Aner feministiske vibber her, frøken... ikke bra. Her går du ut ifra at kvinnen automatisk er offeret i situasjonen. Er da for faen fullt istand til å ta tenke og ta egne valg - er hennes ansvar å deale med forholdet. Går det riktig for seg så slår hun vel opp før det skjer noe mer seriøst.

Ditto omvendt.

Et forhold uten kjemi er nytteløst.

Ditto omvendt betyr altså at et forhold MED kjemi IKKE er nyttesløst, men faktisk det motsatte. Hvis du er uenig i det og, så begynner ihvertfall om ikke annet brikkene å falle på plass...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...