Gå til innhold

jeg lager nettleser men trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

hei.

jeg lurer på noen ting. hvordan får jeg progress bar til og funke? fått til

hvordan legger jeg til en fil som jeg har på en knapp. sånn att den åpner fila når jeg trykker på knappen?

hvordan legger jeg til sånn att det blir en forside når jeg starter den?

går det ann og lage faner som det er i ie 7?

hvordan får jeg print ut funksjon?

takker for hjelp

YaBasta!

Endret av yabasta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

jeg lurer på noen ting. hvordan får jeg progress bar til og funke?

hvordan legger jeg til en fil som jeg har på en knapp. sånn att den åpner fila når jeg trykker på knappen?

hvordan legger jeg til sånn att det blir en forside når jeg starter den?

går det ann og lage faner som det er i ie 7?

takker for hjelp

YaBasta!

Ka programerer du i VB.NET eller eldre?

Lenke til kommentar
bruker vb 2008

Private Sub WebBrowser2_ProgressChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserProgressChangedEventArgs) Handles WebBrowser2.ProgressChanged

ProgressBar1.Maximum = CInt(e.MaximumProgress)

ProgressBar1.Value = CInt(e.CurrentProgress)

End Sub

Dette krever at progressbaren din hetter: Progressbar1, og at webbrowseren din heter: Webbrowser2.

Lenke til kommentar
bruker vb 2008

Private Sub WebBrowser2_ProgressChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserProgressChangedEventArgs) Handles WebBrowser2.ProgressChanged

ProgressBar1.Maximum = CInt(e.MaximumProgress)

ProgressBar1.Value = CInt(e.CurrentProgress)

End Sub

Dette krever at progressbaren din hetter: Progressbar1, og at webbrowseren din heter: Webbrowser2.

tusen takk. endra bare på webbrowser

Lenke til kommentar

Det du burde (i alle fall det jeg gjorde da jeg lagde nettleser) er å bruke .ini filer hvor du har diverse instillinger.

Feks at du lager en options sak i nettlesern hvor brukern skriver inn url til sinn startside, så lagrer du den informasjonen i ei ini. fil, neste gang brukern starter nettlesern, leser programmet fra inifilen.

Faner kan du også lage, sikkert noen eksempler om du søker på forumet her, har sett ett før. Kan kanskje være litt vrient om du er helt fersk i VB 2008.

Lenke til kommentar
Det du burde (i alle fall det jeg gjorde da jeg lagde nettleser) er å bruke .ini filer hvor du har diverse instillinger.

Feks at du lager en options sak i nettlesern hvor brukern skriver inn url til sinn startside, så lagrer du den informasjonen i ei ini. fil, neste gang brukern starter nettlesern, leser programmet fra inifilen.

Faner kan du også lage, sikkert noen eksempler om du søker på forumet her, har sett ett før. Kan kanskje være litt vrient om du er helt fersk i VB 2008.

jeg er veldig fersk ja. men kan du forklare det med ini fila.

takker for stor hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...