yabasta Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) hei. jeg lurer på noen ting. hvordan får jeg progress bar til og funke? fått til hvordan legger jeg til en fil som jeg har på en knapp. sånn att den åpner fila når jeg trykker på knappen? hvordan legger jeg til sånn att det blir en forside når jeg starter den? går det ann og lage faner som det er i ie 7? hvordan får jeg print ut funksjon? takker for hjelp YaBasta! Endret 23. januar 2008 av yabasta Lenke til kommentar
fenhopi Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 hei.jeg lurer på noen ting. hvordan får jeg progress bar til og funke? hvordan legger jeg til en fil som jeg har på en knapp. sånn att den åpner fila når jeg trykker på knappen? hvordan legger jeg til sånn att det blir en forside når jeg starter den? går det ann og lage faner som det er i ie 7? takker for hjelp YaBasta! Ka programerer du i VB.NET eller eldre? Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 bruker vb 2008 Lenke til kommentar
fenhopi Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 bruker vb 2008 Private Sub WebBrowser2_ProgressChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserProgressChangedEventArgs) Handles WebBrowser2.ProgressChanged ProgressBar1.Maximum = CInt(e.MaximumProgress) ProgressBar1.Value = CInt(e.CurrentProgress) End Sub Dette krever at progressbaren din hetter: Progressbar1, og at webbrowseren din heter: Webbrowser2. Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 bruker vb 2008 Private Sub WebBrowser2_ProgressChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserProgressChangedEventArgs) Handles WebBrowser2.ProgressChanged ProgressBar1.Maximum = CInt(e.MaximumProgress) ProgressBar1.Value = CInt(e.CurrentProgress) End Sub Dette krever at progressbaren din hetter: Progressbar1, og at webbrowseren din heter: Webbrowser2. tusen takk. endra bare på webbrowser Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det du burde (i alle fall det jeg gjorde da jeg lagde nettleser) er å bruke .ini filer hvor du har diverse instillinger. Feks at du lager en options sak i nettlesern hvor brukern skriver inn url til sinn startside, så lagrer du den informasjonen i ei ini. fil, neste gang brukern starter nettlesern, leser programmet fra inifilen. Faner kan du også lage, sikkert noen eksempler om du søker på forumet her, har sett ett før. Kan kanskje være litt vrient om du er helt fersk i VB 2008. Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Det du burde (i alle fall det jeg gjorde da jeg lagde nettleser) er å bruke .ini filer hvor du har diverse instillinger.Feks at du lager en options sak i nettlesern hvor brukern skriver inn url til sinn startside, så lagrer du den informasjonen i ei ini. fil, neste gang brukern starter nettlesern, leser programmet fra inifilen. Faner kan du også lage, sikkert noen eksempler om du søker på forumet her, har sett ett før. Kan kanskje være litt vrient om du er helt fersk i VB 2008. jeg er veldig fersk ja. men kan du forklare det med ini fila. takker for stor hjelp Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) jeg er veldig fersk ja. men kan du forklare det med ini fila.takker for stor hjelp Ta en titt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9008399 Endret 26. januar 2008 av aadnk Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg lager også nettleser i vb 2008 express edt.. Men kan noen fortelle meg hvordan jeg får en prograssbar til å virke? Vil at den skal vise fremgangen på loadingen av websider.. Noen forslag?? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hvis du leser litt nøyere i denne tråden, så finner du svaret. Står i post 4! Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Får bare en masse error. Har skjekka at navnene er riktige.. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hva med å lese meldingene i "masse error"? Det STÅR hva som er feil Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jaja det er riktig men problemet er noen ganger å rette opp feilene... Men problemet er løst nå.. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Problemet pleier nok å være å rette opp problemene ja. Men du må lære deg å LESE feilmeldingene! Det nytter ikke å bare komme hit på forumet å si at "Jeg prøvde og så kom det feil" Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 La oss si at jeg skal begynne å skrive dem opp her i forumet da.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ok, kanskje vi burde ha en sticky om dette? Det er ofte at mange skriver "Jeg fikk en feil" eller "Den sa noe om at noe manglet" istedet for å bare kopiere feilmeldingene og lime dem inn. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ja.. Man da jeg skulle gjøre det ene programmet mitt så fikk jeg en feil. Kan noen fikse det? Jeg bare tulla :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå