Gå til innhold

En liten solnedgangsklisjè..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan storformat funker, men fokuset er forskjellig fra sted til sted. I dette tilfellet funker det ikke for meg i alle fall, det blir for mye uklarhet og det er et kjedelig motiv. Pluss, bildet har nesten like dårlig dynamisk rekkevidde som et billig digitalt kamera. Komposisjonen er heller ikke spesielt givende, det er den vanlige svarte trær horisonten og blasse himmelen. Sorry pal

EDIT: omformulering

Endret av abbarve
Lenke til kommentar

Må si meg enig, det funker dessverre ikke for meg heller. For meg handler fokusplan om to ting (inntil noen overbeviser meg om en tredje):

- Markere dybde, 3D-aktige effekter osv

- Poengtere deler av bildet på bekostning av andre.

Her skjer ingen av delene. Fokusen poengterer isen, ja, men så fortsetter den på skrå opp og bakover i bildet og markerer områder hvor det ikke skjer noen ting. Ser kunstig ut, minnet mest om disse tilt/shift-simuleringene i photoshop.

Men jeg likte ideen i seg selv, om å bare bruke solnedgangen som kuliss for en litt artig isformasjon. Og lyset og farge/kontrast er bra balansert, fint i mine øyne.

Lenke til kommentar

Morsomt med sånne miniature-effekter. Men det gjør bare bildet bittelitt mindre gjennomsnittlig, er jeg redd. Det er ikke dårlig på noen som helst måte, det er bare mangler en sterkere komposisjon. Og jeg synes himmelen ser litt merkelig ut. Du er inne på noe med den fine bølgende råken, men det er mer potensiale her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...