Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har du 2 sec å hjelpe meg med ruter? (Fin premie)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om noen hadde giddet å hjelpe meg med å åpne en port i en Smc ruter. Jeg skal gjøre det via

Smc ruter internett side så det jeg lurer på er om det er noen der ute som har en smc og kunne bare tatt noen Screenshots eller forklart meg litt grundig hva jeg skal inn på for å åpne en port til datamaskin..

Jeg er ikke grønn på datafeltet så jeg har peiling på litt av hvert, eks Ip adresse osv.. men har ikke satt meg helt inn i det met Ruter.

Oppgaven!

Jeg vill åpne SMC ruteren min slik at andre der utenifra kan komme inn på Counter-strike serveren min

Adressen til serveren: 192.168.2.198:27015

Porter som Steam kjører på: Tcp: 27015 UPD: 27015,27020

MIN IP: 192.168.2.198

(Hadde vært fint om du eventuelt kunne hjelpe meg over telefon eller Skype eller andre snakke programmer :p )

Problemet mitt er at venner kommer ikke gjennom ruteren min, fordi det er en enveis funksjon i ruteren, jeg lurer på om noen her kan forklare eller ta Screen shots for å forklare meg hvordan jeg løser dette problemet.

Er vell ikke nødvendig at det må åpnes noen port? Går det ikke ann å sende vennene mine til denne dataen slik at de kommer inn på serveren?

## tekst fjernet av ilpostino ##

Takker for all hjelp

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er modellnavnet? det ligger masse bra guider på www.portforward.com

Det er en Smc BarricadeG, men jeg forstår ikke det med trigger port osv på disse guidene så en liten oversettelse om hva en "triggerpot" er OSV.hadde vært kjempefint :p

Takker for alle svar

Chris

Lenke til kommentar

du skal ikke på "trigger ports" men på "port forwarding" navnet du gav virker ikke som om det er riktig, virker som om det skal være noen tall og bokstaver og fart, det er jo ikke sikkert portforward.com har din, men her er alternativene de har:

SMC

* 1244TX

* 2404WBR

* 2804WBR

* 2804WBRP-G

* 2804WBRV2

* 2804WBRv3

* 7004ABR

* 7004ABRv2

* 7004AWBR

* 7004BR

* 7004BRV2

* 7004FW

* 7004VBR

* 7004VBRv2

* 7004VBRv2EU

* 7004VWBR

* 7004WBR

* 7004WFW

* 7008ABR

* 7008BR

* 7204BRA

* 7401BRA

* 7401BRA-alt

* 7804WBRB

* 7904BRA

* 7904WBRA2

* 7908VoWBRB

* 8014WG-SI

* SMC8014

* SMCBR14UP

* WBR14-G

* WBR14-G2

* WBR14-G2EU

* WBR14-GM

* WBR14-N

* WBR14T-G

* WHSG44G

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
du skal ikke på "trigger ports" men på "port forwarding" navnet du gav virker ikke som om det er riktig, virker som om det skal være noen tall og bokstaver og fart, det er jo ikke sikkert portforward.com har din, men her er alternativene de har:

SMC

* 1244TX

* 2404WBR

* 2804WBR

* 2804WBRP-G

* 2804WBRV2

* 2804WBRv3

* 7004ABR

* 7004ABRv2

* 7004AWBR

* 7004BR

* 7004BRV2

* 7004FW

* 7004VBR

* 7004VBRv2

* 7004VBRv2EU

* 7004VWBR

* 7004WBR

* 7004WFW

* 7008ABR

* 7008BR

* 7204BRA

* 7401BRA

* 7401BRA-alt

* 7804WBRB

* 7904BRA

* 7904WBRA2

* 7908VoWBRB

* 8014WG-SI

* SMC8014

* SMCBR14UP

* WBR14-G

* WBR14-G2

* WBR14-G2EU

* WBR14-GM

* WBR14-N

* WBR14T-G

* WHSG44G

Ja det skal være noen tall forran BarricadeG , men det er ikke så nøye for det er samme oppsett som de fleste SMC ruterne og portforward.com har ikke min ruter men er gankske sikker på at det er samme oppsett som WHSG44G Ruteren.

Men problemet er at jeg ikke helt skjønner de guidene :(

Takker for all hjelp.

Chris

Lenke til kommentar

har routeren din DMZ ? isåfall setter du bare denne til din lokale IP adresse 192.168.2.198 og det skulle være det, da står din pc uten firewall, og du bør derfor kjøre en software firewall, hvis du bruker winXP vil jeg anbefale Sunbelt kerio personal firewall

Lenke til kommentar
har routeren din DMZ ? isåfall setter du bare denne til din lokale IP adresse 192.168.2.198 og det skulle være det, da står din pc uten firewall, og du bør derfor kjøre en software firewall, hvis du bruker winXP vil jeg anbefale Sunbelt kerio personal firewall

Ja men det er noe jeg lurer på SiriAMP, Hardde du giddet å vente litt eller følge med på denne tråden? Jeg logger på Smc nå og så poster jeg noen Screenshots fra redigerings siden til ruteren.

Tar max 3 min :p

Chris

Lenke til kommentar
aspic har løsningen her; men jeg anbefaler deg å ikke bruke DMZ da det gir mindre beskyttelse mot hacking/skadelig programvare/ormer, da routeren din blir helt "åpen" og filtrerer ikke trafikk gjennom NAT-brannmur lengre...

Helt åpen??

åpner jeg opp for alle intrengere no da?

Men det må jo være en annen måte å gjøre det på da:P

spytt ut! :)

Chris

Lenke til kommentar
aspic har løsningen her; men jeg anbefaler deg å ikke bruke DMZ da det gir mindre beskyttelse mot hacking/skadelig programvare/ormer, da routeren din blir helt "åpen" og filtrerer ikke trafikk gjennom NAT-brannmur lengre...

men bare mot maskinen som skal brukes som server, de andre er fortsatt beskyttet, og som jeg nevnte i posten der jeg anbefalte det, man må da installere en brannmur

Lenke til kommentar

men bare mot maskinen som skal brukes som server, de andre er fortsatt beskyttet, og som jeg nevnte i posten der jeg anbefalte det, man må da installere en brannmur

Takker for tipset men jeg bruker en pc som står på loftet, så det er ikke så farlig om jeg får noe dritt på den.

Riktig no? kan ikke forstå at det kan funke ved bare å gjøre dette :)

Se på bildet

Chris.

RT_bilde_2.bmp

Lenke til kommentar

ikke for og si noe men du har dobbel nat :-)

først login på

http://10.0.0.1 eller http://10.0.0.138 eller http://10.0.0.254

vel inne på 10.0.0.X

så sette dmz til 10.0.0.2 på den.

login på smc din http://192.168.2.1 (ikke noe vites og blanke ut ip'en siden det er lokal ip)

på smc så gå under NAT så der finner du "Virtual Server"

der ska ldu fylle ut :

LAN IP Address: 198

Protocol Type:

velg: tcp/udp

LANPort:

skriv inn 27015

PublicPort:

skriv inn 27015

Enable :

HUSK kryss av den, og trykk ADD

så start cs på server din, så gå på http://minip.no det er ip'en din

så gå på http://www.canyouseeme.org/ og på What Port? skriv inn: 27015

tykk så :check

NB: folkens det er DOBBEL NAT og IKKE BRUK dmz mot en windass pc da får du drone virus med enn gang

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Takker for tipset men jeg bruker en pc som står på loftet, så det er ikke så farlig om jeg får noe dritt på den.

Se på bildet

Chris.

hmmm... public IP-address er vel addressen til internett som skal stå der? client pc, serveren din...

Lenke til kommentar

Se på bildet

Chris.

hmmm... public IP-address er vel addressen til internett som skal stå der? client pc, serveren din...

du/dere er helt på jorder her , slett alt som står der, du er HELT på feil sted.

SE posten jeg mekka over på oppskrift til deg.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Se på bildet

Chris.

Hva mener du med det? trodde det var ipen min som skulle stå der? men hva mener du med adressen til internett?

Chris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...