Nimh Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei. Har seg sånn at jeg glemte å ta med strømkabelen til laptopen min hit jeg skulle idag (doh). Er det sånn at jeg bør KUN bruke den som fulgte med Pcen, altså samme merket osv? Eller kan jeg feks ta en jeg fant liggende her (Har Acer laptop, kabelen jeg har funnet hører til en gammel Compaq) og bruke den så lenge den passer i hullet bakpå pcen? Tør ikke prøve for er litt nervøs når det kommer til det å føre usikker strøm inn i en ganske så ny PC. Takk på forbehånd, mvh Nimh. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Dersom spenningen og polariteten (og i visse tilfeller strømleveransen) er riktig så skal det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Det stemmer nok, men hva er sannsynligheten for at det er likt? Problemet er at jeg får ikke lest av det som står på den orginale adapteren. Den ligger jo hjemme! Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Oh, på undersiden av Pcen blant noen kinesiske tegn stod det noe informativt, blant annet at den skal ha 19V inn. Adapteren jeg fant leverer 18,5V. Bad Deal med andre ord? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det går nok greit med 18.5v, det tar bare litt lengre tid å lade den opp, men hvor mange ampere står det at PC-en skal ha? Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Det står at Pcen skal ha 4,7A. Adapteren leverer 4,9A. Kanskje detter skadelig? Ga faen jeg og putta den i. Sitter nå på Pcen min med "feil" adapter i. Burde jeg stoppe? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 At laderen kan levere for stor strøm har nok ingenting å si, PC-en vil bare trekke det den skal ha uansett. Det er heller spenningen som er kritisk, spesielt om den er for høy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå