Coffey Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg fikk tilsnakk idag for å gå i sekken og sette mobilen på lydløs pga noen andre fikk en melding, og jeg hadde glemt det Jeg blir så irriteret! DET ER HOBBY FOR LÆRERENE Å KUNNE TA VÅRS FOR SLIKT! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 For enkelte, ja, dessverre. En i klassen min satt på et bord med noen penger (1200kr for å være eksakt). De ble han fratatt fordi lærern mente det var pokerpenger fordi de vanligvis pleier å spiller poker på de bordene i friminuttet, men med lekepenger som i virkeligheten representerer ekte penger. Han måtte ta det helt opp til studierektoren for å få de tilbake, det var tross alt pengene han skulle kjøpe julegaver for. Greit nok, lærere er mennesker også, men misbruk av autoritet er i mine øyne uakseptabelt! Har fått det som hobby å ta lærere som gjør ting de egentlig ikke skal gjøre. Liker i si ifra og være litt rebelsk! =P Hvorfor siterer du ikke den loven (?) for lærern? Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Herregud for noe piss. Ikke lov å drikke brus på skolen? Anbefaler, som sagt, å gå sammen å fikse en underskriftkampanje. Det får da være grenser... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Husker da jeg gikk på ungdomskolen. Det var ingen problemer med å drikke brus, bare man ikke satt å drakk det åpenlyst i timen. Dessuten rundt juletider så drakk alle julebrus og jeg pleide å ta med på skolen å solgte til andre. Tilogmed en av de strengeste lærerne på skolen kjøpte brus Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Husker da jeg gikk på ungdomskolen. Det var ingen problemer med å drikke brus, bare man ikke satt å drakk det åpenlyst i timen. Dessuten rundt juletider så drakk alle julebrus og jeg pleide å ta med på skolen å solgte til andre. Tilogmed en av de strengeste lærerne på skolen kjøpte brus Hadde vi hatt sukkerbrus( ) hadde de sikkert innkallt til møte med foreldrene og sagt at de er bekymret for meg Lenke til kommentar
kronestykket Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ække mye deu kan gjøre bortsett fra å ikke gi deg!!! Stå for det du mener å sørg for at det blir gjort noe med det..! Hvis dere er mange er je dette selvfølgelig lettere.. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 lærere kan og skal ikke gi deg dårlig karakter i et fag. fordi at du oppfører deg slemt mot han i sammenhenger som ikke har noe med faget og gjøre. og viss det er i samf timene du tar det opp så burdet det være et pluss for engasjemang og mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det er rart å tenke på at dere ikke får drikke brus, når vi på min skole omtrent får spise i timen (går medialinja, så det kan kanskje ha noe med saken å gjøre, lulz). Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Sånne tråder minner meg bare hvor bra jeg har det på skolen min Blir glad inni meg. Høh, dere kan putte poser rundt brusen, sånn som alkoholikere i USA gjør. Endret 26. januar 2008 av _Magnus_ Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hvorfor nytter ikke eleverådet? Sitter selv i elevrådet på skolen vår og jeg er bombesikker på at ihvertfall vi hadde gjort noe med saken.Opplevde selv å bli fratatt vørterølen min uten diskusjon på ungdomskolen fordi lærern mente det var provoserende så jeg skjønner deg godt! Det skal ikke gå ut over elevene at de som skriver reglene ikke greier å spesifisere godt nok. Har prøvd å tatt det opp før, det er bare de LÆRERENE som sitter i elevrådet som sier "Nei, regler er regler" osv Naziskole Lærere i elevrådet? Der har de ingenting å gjøre! i hvert fall ikke på en ungdomsskole. Her burde elevene være voksne nok til å kunne styre det selv. Om det skulle være lærere der, burde de i hvert fall ikke ha stemmerett. Elevrådet er for elevene og skal på ingen måte overstyres av lærere. Kanskje dere burde danne deres eget uavhengige elevråd? Enig, sier seg selv: Elevrådet Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 skolen din følger et prinsipp... akkurat som om de ville tatt fra deg alkoholfritt øl dersom du gikk rundt å tyllet det i deg i timen. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Få med alle på hele skolen til å sette seg i kantina, ta opp en brus i fra sekken og drikke samtidig. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Går selv på en slik nazi skole, en gang måtte jeg i samtale med rektor og foreldrene mine fordi jeg nektet å gi fra meg et kakestykke dagen etter bursdagen min. Å ikke bare det, en gang gikk jeg på lærerværelset og så i kjøleskapet, fant jo ikke annet en brus og sukkerholdige ting. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 På gamleskolen min ble vi nektet å ha brus på skolen, samt boller og andre "søtsaker". Dro man til senteret som lå drøye 500m unna og kjøpte så mye som en Go Morgen yogurt fikk vi merknad, ahh, happy days. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Hehe, ler litt av hele saken. Nå er det lenge siden jeg gikk på skolen men det var ikke noe forbud mot brus, butikkturer eller andre ting men så var det heller ikke mange som hadde råd til å dra til butikken etter brus hver dag heller da :-) Han som hadde det veide rundt 100 ved sluttev av 9nde og hadde form som ei pære. Uansett, slike regler er det mange av i samfunnet. Du kan hisse deg opp hver gang du kommer over en og prøve å endre dem eller konsentrere deg om viktigere ting. Og om du vil endre det så må du ihvertfall finne en god angrepsvinkel. Si f.eks. at du er ikke tåler at folk setter kjeften helt oppi springen/vannfontena/hvadetnåennervannetkommerutfrapåskolendin, at appelsinjus gir deg magetrøbbel, melk gir deg gass og at du derfor trenger å drikke sukkerfri brus. Om det viser seg at det er veldig vanskelig å finne en god grunn til at du skal kunne drikke brus, t.o.m. sukkerfri, så er det kanskje et tegn på at du bør finne noe annet å kjempe for :-) Mest er det vel for at lærerene er leie av å prøve å kontrollere 2-3 uromomenter i klassen som er høy på sukker/koffein/guarano, sulten pga. for mye lett-brus som øker appetitten eller renner på do pga. for mye Xylitol osv. Mye morsomme langtids effekter av de kunstige søtningsmiddlene kan enda komme frem. Litt om lettbrus - http://www.lommelegen.no/php/print.php?id=320400 Endret 27. januar 2008 av Flippo Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 En del merkelige regler på skolen, men er det ikke ganske vanlig å "ta avstand" fra brus på barneskolen og ungdomsskolen? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 For en teit skole. Det får de ikke lov til! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 På gamleskolen min ble vi nektet å ha brus på skolen, samt boller og andre "søtsaker". Dro man til senteret som lå drøye 500m unna og kjøpte så mye som en Go Morgen yogurt fikk vi merknad, ahh, happy days. Var dette på ungdomskolen? Isåfall så er det helt korrekt at du skal få anmerkning. Det står garantert noe om dette i skolereglementet ettersom at skolen har ansvar for deg når du er på skolen. Skjer det noe med deg, du blir påkjørt du brekker foten eller lignende, så er det skolen som står ansvarlige. Dermed er det normalt at barne- og ungdomskoler har et forbud om at man ferdes utenfor skolensareal, ettersom at de anser muligheten for at noe skjer med deg som mindre inne på skolensområde. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 merknaden kom ikke fordi han forlatte skolen, men fordi de kjøpte sukkerholdige ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå