Gå til innhold

Mangler kvitto på min Xbox 360

avola

Anbefalte innlegg

Hei! Har en litt vansklig sak gående nå!

Jeg kjøpte min xbox 360 på forhåndbestilling hos ebgames og fikk den på utgivelsesdatoen. Men den kvitteringen har jeg da mistet! Og jeg tror jeg betalte den Cash.

Problemet mitt er at jeg som mange andre har fått store problemer med konsollen. Først begynte den å stoppe midt i spillene etter en liten stund, og dette skjedde etterhvert oftere og oftere. Så kom den "beryktede" røde ringen. Så jeg fikk sendt den inn på service hos MS. Da den etter noen uker kom tilbake igjen var problemet akkuratt det samme! Bildet stopppet og etter et par uker kom også de tre røde ringene tilbake. Så jeg måtte derfor send den på service for 2 gang for samme feilen. I går fikk jeg omsider tilbake min xbox 360 igjen! hUrra! MEN neida. Nå får jeg ikke gått inn på spillene før bildet fryser. Av og til kommer de røderingene. Jeg ringte MS og fortalte problemet, og de mente jeg måtte sende inn den igjen! Som kompensasjon skulle jeg få et valgfritt spill. Hva hjelper vel det om konsollen ikke fungerer? Jeg ringte samtidig EB Games hvor jeg kjøpte Boxen, og de sa jeg kunne få heve kjøpet, men hadde selvfølgelig ingen kvittering liggende inne. De hadde kun fra 1 mnd siden.

Trenger litt hjep her?! Hva gjør jeg:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger ingen kvttering dersom konsollen skulle ta kvelden. Oppgi serienummer på konsoll og det de ellers ber om, så skulle det gå greit.

EDIT; Beklager, las ikkje førstepost skikkelig...så utrolig uheldig du har vert da? Er jo heilt utrolig av supporten å kløne det så ufattelig til.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Når jeg ringte til MS for å få den reparert kunne de se hvor jeg kjøpte den når jeg oppga serialnummeret, du kunne jo prøve å ringe MS for å få en kvittering eller noe sånt.

HMM! Ringte å hørte nå, men de mente de ikke kunne se hvor jeg hadde kjøpt den! Virka ikke helt som han kunne sine saker, så prøver gjen imorgen. Takk:=)

Lenke til kommentar
Man trenger ingen kvttering dersom konsollen skulle ta kvelden. Oppgi serienummer på konsoll og det de ellers ber om, så skulle det gå greit.

EDIT; Beklager, las ikkje førstepost skikkelig...så utrolig uheldig du har vert da? Er jo heilt utrolig av supporten å kløne det så ufattelig til.

JA! Kan si jeg har vært en smule uheldig! Men snakket med butikken i dag, og de sa jeg måtte komme med kvittering! Ellers ingen penger tilbaks

Lenke til kommentar

JA! Kan si jeg har vært en smule uheldig! Men snakket med butikken i dag, og de sa jeg måtte komme med kvittering! Ellers ingen penger tilbaks

Ganske vanlig det serru... Men bit i det sure eplet og send den til rep. og så selg den etterpå kanskje?

Lenke til kommentar

Ganske vanlig det serru... Men bit i det sure eplet og send den til rep. og så selg den etterpå kanskje?

Grunnen til at jeg vil heve kjøpet er for det første å få penger til å kjøpe meg en ny 360 og for det andre få tilbake en del tusen kroner ekstra. Jeg kjøpte den for mye mer enn det den koster i dag.

Lenke til kommentar

EB-Games skal ha lagret alle salg i sine systemer, og burde med få tastetrykk kunne søke opp enhver kvittering. Dette gjelder da spesielt ting er kjøpt hvor de har skrevet på navn, konsoller, dyrere ting etc (ikke småting, spill, tilbehør etc).

:)

Lenke til kommentar
EB-Games skal ha lagret alle salg i sine systemer, og burde med få tastetrykk kunne søke opp enhver kvittering. Dette gjelder da spesielt ting er kjøpt hvor de har skrevet på navn, konsoller, dyrere ting etc (ikke småting, spill, tilbehør etc).

:)

Hvis det er tilfelle så harjeg blitt ljugd til av flere folk i dag. Ringte først butikken hvor jeg kjøpte xboxen. EB Games Ski. De sa de bare kunne se sist måneds kvitteringer. Så tok jgen telefon til EB Lørenskog, og han sa også noe av det samme. Har jobbet på elkjøp tidligere, og her er det veldig gode ordninger på akkurat det å ta vare på kvitteringene. Men selvfølgelig, noen butikker vil vel egentlig ikke at man skal på den garantien man har krav ¨på ved å vise kvitteringen.MEGET kjipt at jeg ikke tok vare på den!

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg vil heve kjøpet er for det første å få penger til å kjøpe meg en ny 360 og for det andre få tilbake en del tusen kroner ekstra. Jeg kjøpte den for mye mer enn det den koster i dag.

Da burde du vært lur, og tatt vare på kvitteringa. Du har kun garantien til microsoft som dekker deg nå, og de reparerer varen din.

Så har du lært noe til neste gang :).

Mompen:

EBgames bruker et annet system enn vi i Elkjøp - og butikken er ikke pliktig å ta vare på kvitteringer og slikt. Det er det kunde som har ansvar for.

Så jeg tviler sterkt på at noen her har blitt ljugd i trynet.

Lenke til kommentar
Men den kvitteringen har jeg da mistet! Og jeg tror jeg betalte den Cash.

Hvis du tror du betalte cash så kan du vel sjekke med bankutdrag/nettbank bare for å være sikker? Om det skulle vise seg at du har betalt med kort kan du vel bare vise bankutdraget til butikken. Hvis du har betalt med cash som du mener du har gjort så har du vel egentlig ikke noe annet valg enn å sende den inn til ms igjen, som nevnt flere ganger ovenfor.

Lenke til kommentar

Ikke helt riktig Alastor.

EB er pliktig i å ta vare på kvitteringene i minst 3 år og 6 måneder men kvitteringen er kun pliktig å inneholde et unikt serienummer og klokkeslett. Hvordan skal kunden bevise at det er akkurat HAN sin kvittering når det er kjøpt kontant? (dvs uten noen form for ID)

EB games kan helt sikkert gå tilbake i systemene og finne akkurat dette salget, men trådstarter har ingen måte å bekrefte kjøpet på.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Så det er ikke trygt å betale kontant lengre?

Blir som å si at en underskrift ikke er en måte å bevise noe på,

for noen andre kan jo ha faket den.

Lenke til kommentar
Ikke helt riktig Alastor.

EB er pliktig i å ta vare på kvitteringene i minst 3 år og 6 måneder men kvitteringen er kun pliktig å inneholde et unikt serienummer og klokkeslett. Hvordan skal kunden bevise at det er akkurat HAN sin kvittering når det er kjøpt kontant? (dvs uten noen form for ID)

EB games kan helt sikkert gå tilbake i systemene og finne akkurat dette salget, men trådstarter har ingen måte å bekrefte kjøpet på.

Kunde har ansvar for å bevise at varen er kjøpt hos EBgames.

Hva slags regnskapslover EBgames er pliktige å følge får så være - det jeg forsøker å si er det er KUNDES ansvar, ikke EBgames.

Du har helt sikkert rett at EBgames er pliktige å ta vare på bilaget i x antall år, men kun som et regnskapsmessig system. Men det hjelper jo ikke kunde her.

Så det er ikke trygt å betale kontant lengre?

Blir som å si at en underskrift ikke er en måte å bevise noe på,

for noen andre kan jo ha faket den.

Selvfølgelig er det trygt - så lenge du tar vare på kvitteringen!

Lenke til kommentar
Mitt eneste håp er om de har inne listen over forhåndsbestilte personer på x360. Men de vil vel helst unngå hevingen av kjøpet, så dropper velå lette på ræva for å finne ut av det.

HVorfor det? De får penger av microsoft for maskina?

Men microsoft gir ikke penger uten kvitteringen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...