Gå til innhold

diverse spørsmål minne/skjermkort/os

Anbefalte innlegg

hei,

syns det tar litt tid å lage et emne for hvært spørmål jeg har så jeg slo de sammer her.

1. er disse minne brikkene like disse brikkene, eller er det bare en litt annen form ? (holder med et ja/nei)

2. er virituelt minne minne på skjermkortet? (hvis nei, hva er det da?)

jeg har dette skjermkortet med 256 mb, men i dxdiag står det at jeg har 1008 mb virituelt minne, hvorfor det?

3. hvordan vet man om vista har 32 elller 64 bit (hvis man skal kjøpe nytt), er det så enkelt at vista ultimate er 64 bit eller er det noe annet?

4. hva er forskjellen på oppg. cd og fullv. cd? (med tanken på os)

5. hva gjør EPP og DHX i rammen?

takker for alle svar

Endret av SindreGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei,

syns det tar litt tid å lage et emne for hvært spørmål jeg har så jeg slo de sammer her.

1. er disse minne brikkene like disse brikkene, eller er det bare en litt annen form ? (holder med et ja/nei)

I praksis, ja

2. er virituelt minne minne på skjermkortet? (hvis nei, hva er det da?)

jeg har dette skjermkortet med 256 mb, men i dxdiag står det at jeg har 1008 mb virituelt minne, hvorfor det?

Virtuelt minne= skjermkortet kan bruke systemRAM som minne, hvis nødvendig, men til redusert ytelse

3. hvordan vet man om vista har 32 elller 64 bit (hvis man skal kjøpe nytt), er det så enkelt at vista ultimate er 64 bit eller er det noe annet?

Alle (tror jeg) Vista Retail-pakker leveres med DVD inneholdende både 32- og 64-bits versjon av OSet. OEM er som regel bare 32-bit

4. hva er forskjellen på oppg. cd og fullv. cd? (med tanken på os)

Oppg.cd: oppgradér fra tidligere OS (win xp)

Fullv. cd: Fullversjon, ikke oppgradering

5. hva gjør EPP og DHX i rammen?

Ingenting av vesentlig betydning. Fin kjøleribbe etc. Kjøp den billigste du. De har lik ytelse (cas5)

takker for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...