Druingz Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Heisann. Når eg skanner pcen min med SpyBot, får eg vite at eg har ett problem på pcen: Smitfraud-C.generic. Når eg prøver å fjerne denne får eg medling om at eg ikke er administrator, men eg fortsetter, og får meldingen: Unexpected error in fixing problems (Cannot create file "C:\\Windows\wininit.ini". Ingen tilgang) Smitfraud-C.generic er ikke blit fjernet. Eg har også opplevd at pcen ikke starter ordentlig, skjermen og viftene skrur seg av men pcen går fortsatt, kanskje det har noe med Smitfraud å gjøre? Kan noen hjelpe ? Lenke til kommentar
baosen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Prøv å kjør ComboFix: http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe Ikke rør noe i mens den kjører. Når du er ferdig, kan du kjøre Spybot igjen og se om du finner noe. En annen program jeg anbefaler er SuperAntiSpyware. Veldig effektiv til å fjerne spyware når dataen er først infisert. Hvis ikke det fungerer, kan du prøve en av guidene: http://www.geekstogo.com/forum/How-to-use-...ix-t109268.html http://www.geekstogo.com/forum/How-to-remo...aud-t91731.html Endret 22. januar 2008 av baosen Lenke til kommentar
Druingz Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Ser ut som at eg har fikset det nå. Takker så mye Men med hver gang eg opner Internett Explorer kommer det en boks opp som sier: Finner ikke ::{2559A1F4-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0}. Kontroller at banen eller internett adressen er riktig. Og når eg trykker OK, forsvinner den og eg kommer inn på Internett Explorer. Hva i all verden er det for noe? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 IE er veldig dårlig på nettsikkerhet, så jeg anbefaler heller å gå over til en annen nettleser. Opera og Firefox er de beste. Selv foretrekker jeg Opera. Lenke til kommentar
baosen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Det kan hende at det ligger rester fra SmitFraud igjen i registeret etter at du fjernet den. Disse er ikke noe farlige. Du kan slette oppføringen ::{2559A1F4-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0} som ikke Internet Explorer finner i REGEDIT, men før du gjør det burde du lage en systemgjenopprettingspunkt (du finner verktøyet i Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy ->). Du gjør det ved å gå inn på Start -> Kjør -> Skriv regedit -> Trykk CTRL+F -> Søk etter 2559A1F4-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0 -> finn mappa, høyreklikk og slett. Hvis du messer opp, kan det hende at dataen din begynner å oppføre noe merkelig. En annen metode som gjør for deg er å bruke en program som sjekker om du har noen "invalide" registreringsnøkler i registeret og sletter dem. Det gjør også dataen din raskere . En av dem er EasyCleaner (http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm). BARE HUSK Å LAG EN SYSTEMGJENOPPRETINGSPUNKT FØR DU GJØR NOE SOM RØRER REGISTERET ^_^. EDIT: Eller kan du gjøre hva NorBat skrev under denne posten. ^_^ Endret 22. januar 2008 av baosen Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Du kan poste en hjt-logg: Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. Lenke til kommentar
Banikan Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg prøvde å kjøre ComboFix men når combofix var ferdig med stage 4 gikk datamaskinen over i til "Blåskerjm" for å forhindre skade. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 følg veiledningen til norbat. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Prøv og poste en hijackthis logg post til norbat. Du kan prøve deckard,denne bruker vi når combofix ikke virker. Hent Deckard legg på skrivebord. Kjør dss.exe og følge veiledningen. Når scanningen er ferdig, åpnes det en logg (main.txt). Den kopierer du og poster Endret 2. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå